» سیاسی » اراده ایران و اسلوونی توسعه روابط دوستانه است/ لزوم حمایت از ارتباط بخش‌های خصوصی دو کشور
سیاسی

اراده ایران و اسلوونی توسعه روابط دوستانه است/ لزوم حمایت از ارتباط بخش‌های خصوصی دو کشور

۳۱ شهریور ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه به وقت محلی در حاشیه حضور در نیویورک به منظور سخنرانی در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار رئیس‌جمهوری اسلوونی و با اشاره به روابط دوستانه دو کشور در دهه‌های گذشته، اظهار داشت: امروز بعد از برجام فرصت بهتر و مناسب‌تری برای توسعه هر چه بیشتر روابط فراهم آمده و باید از این فرصت برای تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه به خوبی استفاده کرد.

رئیس‌جمهوری توسعه همکاری‌های بانکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بی‌تردید توسعه روابط اقتصادی نیازمند فعال شدن مناسبات بانکی است و در این زمینه لازم است همکاری‌های نزدیکی بین بانک‌های دو کشور برقرار شود.

روحانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران در منطقه خاطرنشان کرد: ایران مسیر اتصال شرق اروپا و مدیترانه به اقیانوس هند است و این موقعیت ممتاز جغرافیایی در کنار نیروی انسانی تحصیل کرده و منابع انرژی بزرگ در ایران زمینه‌های مناسبی برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک است که می‌توان از این شرایط به منظور بهره‌برداری از بازار ده‌ها میلیونی منطقه استفاده کرد.

رئیس‌جمهوری با استقبال از اعلام بازگشایی سفارت اسلوونی در ایران گفت: این اقدام اسلوونی می‌تواند در توسعه روابط دولت‌ها و تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران دو کشور بسیار موثر باشد.

روحانی با تاکید بر ایجاد روابط نزدیک بین شرکت‌های خصوصی دو کشور اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی ایران و اسلونی باید با توانمندی‌ها و امکانات یکدیگر آشنا شوند تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک را گسترش دهند.

رئیس‌جمهور اهمیت روابط دو کشور در مسائل منطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: معتقدیم پیچیدگی‌ها و مشکلات منطقه تنها راه‌حل سیاسی داشته و نیازمند همکاری همگانی است و دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه می‌توانند در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم همفکری و همکاری‌های موثری داشته باشند.

رئیس‌جمهوری اسلوونی: افتتاح سفارت ما در تهران نماد اراده برای توسعه روابط است/ دعوت از روحانی برای سفر به اسلوونی

رئیس‌جمهوری اسلوونی نیز در این دیدار با تاکید بر علاقمندی و اهتمام کشورش بر توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و برقراری پیوندی قوی‌تر با ایران گفت: اسلوونی علاقمند است سفارت خود در تهران را بازگشایی کند و این موضوع می‌تواند پیامی قوی بر اراده اسلوونی در توسعه روابط همه‌جانبه با تهران باشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای ارتقای روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی وجود دارد و اراده سیاسی اسلوونی افزایش سطح روابط خود با ایران است و در این مسیر مستقل عمل کرده و توجهی به ناخرسندی برخی‌ها ندارد.

رئیس‌جمهوری اسلوونی در ادامه با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای ایران و اسلوونی گفت: به عنوان عضو اتحادیه اروپایی بر راه‌حل سیاسی به عنوان حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه تاکید داریم و معتقدیم ایران در این زمینه از نقش ویژه و تاثیرگذاری برخوردار است.

رئیس‌جمهوری اسلوونی همچنین در این دیدار از روحانی برای سفر رسمی به کشورش دعوت کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید