» سیاسی » روسیه شدیدا دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهاست
سیاسی

روسیه شدیدا دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهاست

۴ مهر ۹۵ 0۰13

[ad_1]

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم آغاز تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی، گفت: دفاع مقدس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و یک جنبه آن تولید علم و ایجاد دانش برای آینده بود. دفاع مقدس از جنبه حماسه‌آفرینی دیده می‌شود اما از جنبه علمی هم می‌توان آن را بررسی کرد.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس که وارد رشته جغرافیا شدم و مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم عمق علمی که در عملیات والفجر ۸ به دست آمد و حدود ۱۵ گردان از آن رودخانه عبور کرد تا الان در هیچ جای دنیا تجربه نشده و علم آن هم وجود ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از علوم از جنگ‌ها بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: تولید دانش می‌تواند از کارهای اساسی باشد و حتی امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند باشد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: امروز پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک متر مربع را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند که علم این پهپادها در اختیار یکی دو کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت: روس‌ها هم به شدت به دنبال کمک ما برای دستیابی به علم این پهپادها هستند، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی می‌تواند مفید باشد که جایگاه خود را به خوبی در بین نظامیان پیدا کند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ستادکل، ستاد ارتش و ستاد سپاه جزیره‌های جدا از هم نیستند و باید در یک صف و در سطوح‌های مورد نظر حرکت کنند تا به هدف نهایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه باید از دوباره کاری و موازی کاری در کارهای صورت گرفته خودداری کنیم، گفت: دانشگاه باید دائما به روز باشد و دچار تکرار ناکارآمدها و تاریخ گذشته نباشیم. اینها نیاز به طرح دارد و دانشگاه این طرح را آماده کند و ستادکل برنامه‌های خود را بدهد تا به هدف برسم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: دنبال مدرک‌گرایی نباشیم، مثل روبروی دانشگاه تهران که پایان‌نامه به فروش می‌رسد و ما به دنبال این مسیر نباشیم.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید