» سیاسی » ایران باید تا سال ۱۴۰۴ در گردشگری اول باشد
سیاسی

ایران باید تا سال ۱۴۰۴ در گردشگری اول باشد

۵ مهر ۹۵ 0۰30

[ad_1]

به گزارش گروه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، حجت‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دیدار با متخصصان، مدیران و روسای اتحادیه‌ها، انجمنها و مؤسسات بخش خصوصی گردشگری، با برشمردن امتیازات جغرافیایی، تاریخی، تمدنی، فرهنگی و آثار باستانی ایران برای توسعه صنعت توریسم، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای مردم خیلی از کشورهای دنیا آرزو بود که ایران و مردم انقلابی کشورمان را ببینند که البته شرایط جنگ و شورشهای قبل آن مانع شد.

وی با توضیح سیر توجهات کشور به گردشگری، گفت: پس از جنگ و آغاز دوره سازندگی، شخص رهبری و دولت بر توجه به میراث فرهنگی و صنعت توریسم تأکید داشتند که می‌دانیم اگر گسترش یابد، می‌تواند جای فروش نفت را بگیرد و اکنون در سند چشم‌انداز بیست ساله می‌بینید که رهبری و مجمع لازم دیدند که تا ۱۴۰۴ ایران مقام اول را در گردشگری داشته باشد.

  هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع برخی کشورهای دنیا که صنعت توریسم پیشرفتی نداشته است، گفت: الان روسای اکثر کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که باید به این صنعت توجه شود.

وی با بیان برخی نظرات مثبت و منفی درباره صنعت توریسم و توسعه گردشگری، عنوان کرد: در زمانی که ابزار اطلاع‌رسانی تا عمق خانه‌های مردم در مناطق دور دست رفته، ترس از ورود توریسم برای القائات فرهنگی، توجیه مناسبی نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت بی‌استدلال با صنعت توریسم را ضدیت با منافع ملی دانست و گفت: در کنار همه درآمدها و اشتغال آفرینی‌ها، فرصت مناسبی است که فرهنگ دینی، مذهبی و انقلابی خود را از طریق آنها به دنیا معرفی کنیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که ایران از لحاظ میراث فرهنگی خیلی قوی است، افزود: تفاوت ایران با اکثر کشورهای دنیا این است که مجموعه آثار تاریخی ایران بیان کننده سیر تدریجی تاریخ ایران است که مثلاً یک کاروانسرا در دل بیابانها، علاوه بر آثار تمدنی و فرهنگی، تاریخ ایران را بیان نماید.

وی «سیرو فی الارض» را دستور صریح خداوند به مسلمانان در قرآن دانست و با بیان چند آیه مربوط به تأکید بر حفظ امنیت گردشگران علمی، بیان کرد: بهترین و منطقی‌ترین مکتب دنیا را داریم که می‌توانیم آن را به جهانیان عرضه کنیم. به شرط اینکه انسانهای واپس‌گرا، بلندگوی آن نباشند، زیرا به خاطر منطق قوی اسلام نباید نگران القائات دیگران باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر شغل آفرینی صنعت گردشگری در کشور، گفت: کارآفرینی و افزایش درآمدهای ارزی دو ویژگی اصلی صنعت توریسم است.

هاشمی رفسنجانی صنایع دستی را زمینه‌ای بسیار ممتاز برای ایران در جهت جذب توریسم دانست و عنوان کرد: ایران زمینه‌ها و ظرفیتهای زیادی برای دیدن و سوغاتی بردن دارد که در کنار آن، مردمی مهربانند که علی‌رغم تبلیغات سوء دیگران و برخی سوء مدیریت‌ها، از لحاظ مهمان‌ نوازی در جهان بی‌نظیرند.

وی با تأکید بر اهمیت ورود بخش خصوصی به صنعت توریسم و یادآوری این نکته که به خاطر بومی شدن دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور نیاز دانشجویان به بسیاری از خوابگاه‌ها کم شده، همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با مسؤولان بخش‌های گردشگری را برای استفاده گردشگران از خوابگاه‌های این دانشگاه در سراسر کشور مناسب دانست و گفت: البته مزاحمانی در جهت گسترش توریسم هستند که مختص ایران و یا کشورهای اسلامی نیست، چون می‌بینیم در کشوری مثل امریکا هم شخصی تندرو چون «ترامپ »صحبت از دیوار در گرداگرد کشور برای جلوگیری از ورود مهاجران به ویژه مسلمانان می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سیاست‌های کلی مربوط به این بخش، افزود: همه امکانات کشور باید در این زمینه باشد و می‌توان با استفاده از تجربیات مثبت دنیا به میل بخش خصوصی، حمایتهای نظارتی دولت و تأییدات رهبری، به آینده درخشان این صنعت در کشور خوشبین بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید