» سیاسی » دانشگاه نباید محل جولان احزاب سیاسی باشد
سیاسی

دانشگاه نباید محل جولان احزاب سیاسی باشد

۱۳ مهر ۹۵ 0۰7

[ad_1]

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به کارکرد‌ها و رسالتهای اصلی دانشگاه، تصریح کرد: اولین رسالت دانشگاه، تولید علم به عنوان پایه و مبنای پیشرفت است.

وی، کارکرد سیاسی رسالت دیگر دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: یکی دیگر از رسالتهای اساسی دانشگاه، سیاسی بار آوردن دانشجو و با نشاط کردن فضای سیاسی و خروج از تک‌صدایی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی، اضافه کرد: دانشگاه نباید محل جولان احزاب سیاسی باشد، اما دانشجو باید توان تحلیل سیاسی و جسارت حرف زدن را داشته باشد و در چارچوب عقلانیت و قانون بتواند اظهار نظر کند.

گودرزی اظهار کرد: کارکرد دیگر دانشگاه،  تربیت دانشجو است که باید در بستر درست اسلامی برای آماده‌سازی جوانان، جهت مدیریت کلان کشور باشد. مبنای مخالفت ما با ابتذال و اردوی مختلط همین است، چرا که این بستر، بین معنویت دینی و تربیت  ایجاد فاصله می‌کند.

وی افزود: دانشجوها توان ایجاد هر سه کارکرد تولید علم، سیاسی بودن و تربیت را در بستر دانشگاه دارند، اما مسئولین دانشگاه‌ها باید به جوانان مؤمن و انقلابی که بدون هیچ چشم‌داشت مادی در حال فعالیت هستند، میدان و اجازه فعالیت دهند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی، تصریح کرد: نکته دیگر بحث رویکرد سیاسی بسیج دانشجویی می‌باشد، تذکر بنده این است که ما اعلام می‌کنیم که بسیج دانشجویی حزب سیاسی نیست و با هیچ حزب سیاسی عهد اخوت ندارد و مواضع آن براساس نگاه امام(ره) و مصلحت ملت است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید