» سیاسی » پشت‌پرده کارت‌های ورزشی حاشیه‌ساز در مجلس
سیاسی

پشت‌پرده کارت‌های ورزشی حاشیه‌ساز در مجلس

۱۴ مهر ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، در جلسه علنی چهارشنبه  ۷ مهر مجلس شورای اسلامی، علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در تذکری گفته بود: «امروز صبح از زمانی که وارد مجلس شدیم، از طرف شهرداری تهران لیستی را آوردند و طبق آن لیست تسهیلات تربیت‌بدنی و کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی به نمایندگان پیشنهاد می‌دادند، بنده رفتم تا مطمئن شوم و خوشبختانه دیدم نمایندگان مجلس از این موضوع استنکاف کرده و این تسهیلات و کارت را نپذیرفتند».

پس از مطرح شدن موضوع کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی از سوی علیرضا رحیمی، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس طی نامه‌ای به حسین مقصوی سخنگوی این فراکسیون خواستار پیگیری این موضوع می‌شود که در گزارش تهیه شده از سوی حسین مقصودی بر این نکته تاکید شده که استفاده از خدمات رفاهی شهرداری تهران برای نمایندگان و کارمندان قوه مقننه مسبوق به سابقه است و در سنوات گذشته نیز این کارت‌ها در اختیار مجلس قرار داده شده است.

در جلسه علنی مجلس رحیمی از علی مطهری که ریاست ساعات پایانی جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت درخواست کرده بود که این موضوع را بررسی کند.

علی مطهری نیز در پاسخ به این تذکر اعلام کرده بود که هیئت‌رئیسه هیچ اطلاعی از این مسئله نداشته و برای نخستین‌ بار است که این موضوع را می‌شنود و شهرداری تهران نیز حق دارد درباره این مسئله توضیحات خود را ارائه کند.

پس از اظهارات علی مطهری، رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس با حضور در جایگاه هیئت‌رئیسه اعلام کرد که این موضوع به شهرداری تهران مربوط نیست و این کارت‌ها در پی درخواست اداره رفاه مجلس انجام شده است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز پیش از پایان نشست علنی روز گذشته پارلمان توضیحات اداره رفاه مجلس درباره تذکر هفته گذشته نماینده تهران را قرائت کرد.

که در این اطلاعیه آمده بود:

پیرو تذکر یکی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۷ مهرماه ۱۳۹۵ مبنی بر اهدای کارت‌های ورزشی از سوی شهرداری تهران به نمایندگان محترم لازم است به اطلاع برسانیم طبق بررسی‌های انجام شده، کارت‌های مذکور طبق سنوات گذشته مبنی بر استفاده نمایندگان و کارکنان مجلس صرفا از امکانات مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران بوده و از طریق تعامل میان سازمان ورزشی شهرداری تهران و تربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی انجام پذیرفته و موضوع مسبوق به سابقه بوده و امر تازه‌ای نیست و به هیچ‌وجه کارت‌های خاصی به نحوی که آقای رحیمی مطرح کردند، وجود نداشته است.

اما اصل ماجرا چه بود؟

در تاریخ ۲۳ تیر سال‌ جاری اسماعیل بیدقی رئیس اداره تربیت‌بدنی مجلس طی نامه‌ای به شماره ۲۴۷۸۰ از شهرداری تهران درخواست داشته تا در جهت ارتقای سلامت نمایندگان ۲۸۶ کارت ویژه طلایی برای استفاده آنها از امکانات رفاهی شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه در اختیار وکلای ملت قرار گیرد که این درخواست به تاریخ همان روز و به شماره نامه ۴۸۹۶۸۶ در دبیرخانه شهرداری تهران ثبت می‌شود.

چند روز بعد نیز این کارت‌های درخواستی از سوی اداره تربیت‌بدنی مجلس با شماره نامه ۱۰/۴۹/۱۳/۳۸ از سوی شهرداری تهران در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده می‌شود تا نمایندگان از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید