» سیاسی » بررسی علل دعوت محکومان امنیتی به دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش مجلس/ هشدار به فرهادی
سیاسی

بررسی علل دعوت محکومان امنیتی به دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش مجلس/ هشدار به فرهادی

۱۸ مهر ۹۵ 0۰7

[ad_1]

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره دعوت محکومین امنیتی در برخی دانشگاه‌ها در روزهای اخیر گفت: در نشست مشترک کمیسیون آموزش مجلس با شماری از تشکلهای دانشجویی توافق شد که گزارشی درباره اتفاقات اخیر به مجلس ارائه شود.

وی افزود: قرار است موارد دعوت محکومان امنیتی به برخی دانشگاه‌ها را از طریق وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم، وزیر علوم، معاونین وی و رؤسای دانشگاه‌ها می‌بایست با دقت بیشتری حضور افراد، جریانات و گروه‌ها را رصد کنند.

زاهدی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط منطقه طوری است که فضای دانشگا‌ه‌ها و کشور باید آرام باشد، تأکید کرد: هرگونه حرکت ناشایست و به‌دور از شأن دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها تلاطم ایجاد می‌کند که این مسئله به‌ضرر دولت یازدهم و شخص وزیر علوم است.

وی با تذکر اینکه دانشگاه برای دعوت از افراد، مقرراتی دارد و این مقررات باید طبق قوانین مدنظر قرار گیرد، گفت: دور زدن قانون به‌مصلحت نیست و مدیران دانشگاه‌ها نیز باید در این باره هوشیار باشند.

به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر شماری از محکومان امنیتی از جمله عمادالدین باقی و محسن آرمین با دعوت یکی از تشکلهای ساختارشکن و مسئولان دانشگاه‌های شریف و علامه طباطبایی دعوت شدند که به‌دلیل اعتراض دانشجویان این برنامه‌ها لغو شد.

انتهای پیام/*

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید