» سیاسی » امام حسین در واقعه عاشورا اسلام را از نابودی کامل به دست دشمنان حفظ کرد
سیاسی

امام حسین در واقعه عاشورا اسلام را از نابودی کامل به دست دشمنان حفظ کرد

۱۹ مهر ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،‌ حجت‌الاسلام مجید انصاری روز دوشنبه در اجتماع عزاداران شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در نهاد ریاست‌جمهوری، حادثه عاشورا را واقعه‌ای متفاوت از دیگر رخدادهای تاریخی توصیف کرد و گفت: عاشورا یک واقعه تاریخی در یک مکان خاص نبود که اتفاق افتاده و تمام شده باشد و حتی از همه رخدادها و وقایع تاریخ اسلام نیز متمایز است.

وی نقش سیدالشهدا (ع) و واقعه عاشورا را در تاریخ اسلام بی مثال خواند و افزود: اگر عاشورا نبود و امام حسین (ع) نبود، امروز نه تنها چیزی از محتوای آیین پیامبر باقی نمانده بود، بلکه حتی ظاهر آن نیز از بین رفته بود، چرا که امویان به دنبال آن بودند کاری کنند که گویا اساسا وحی نیامده و پیامبری مبعوث نشده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اظهار داشت: عاشورا یک حادثه زنده و در حال تکرار مدام و مستمر است. آنچه در کربلا بر امام حسین و خاندان و یارانش گذشت، نمایش همه ارزشها و خوبیها در برابر همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها بود. همه ابعاد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، انسانی و ابعاد نورانی اسلام در واقعه کربلا در برابر حیوانیت و سبوعیت طرف دیگر این رخداد، به نمایش درآمد.

حجت‌الا‌سلام انصاری تصریح کرد: نمایش تقابل زشتی و زیبایی، خوبی و بدی و جاذبه‌های شیطانی و الهی که در عاشورا به اوج رسید، هر روز در جان و قلب ما تکرار می‌شود و ما هر روز در معرض امتحان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این مصاف بین خیر و شر در عرصه‌های دیگر از جمله در عرصه جهانی نیز در جریان است و ما موظف به دفاع از اسلام نبوی، علوی و حسینی در برابر یزیدیانی هستیم که در یک حمله ۷۰۰ زن و کودک و مرد بیگناه را در یمن به خاک و خون می‌کشند و از خداوند می‌خواهیم که شر آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود را از سر جامعه اسلامی برطرف کند و مسلمانان را به وحدت و پیشرفت رهنمون شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید