» صفحه اصلی » ضرورت شناسایی شیوه های نفوذ آمریکاییها
صفحه اصلی

ضرورت شناسایی شیوه های نفوذ آمریکاییها

۲۱ آبان ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقام معظم رهبرى فرموده اند: «صداى ملت ایران تنها صداى رسایى است که در اوضاع آشفته جهان برضد ظلم، استثمار و استعمار بلند است و دل‌هاى ملت‌ها و نخبگان را به خود جذب مى‌کند و این صداى رسا را نباید از دست بدهیم.» حضرت آیت‌الله خامنه‌اى در دیدارى که به مناسبت روز ملى مبارزه با استکبار جهانى با تعدادى از دانش‌آموزان و دانشجویان کشور داشتند، بیانات مهمى را ایراد فرمودند، که بازخوانى آن براى آحاد ملت و دولتمردان ضرورت دوچندان دارد.

*    آمریکا همان جنایتکارقدیمى است‌
على‌رغم جنایت‌هاى بیش از حد و غیرقابل چشم‌پوشى آمریکاى ستم‌پیشه درحق تمام انسان‌ها و به‌ویژه درحق کشورعزیزایران، در طول دوران ایجاد رابطه ظالمانه آن کشور با کشور ما- و حتى درزمانى که ایران و دولتمردان کاملاً در اختیار آمریکا بودند- متأسفانه عده‌اى نادان، کم‌فهم وکج‌اندیش و یا کسانى‌که منافع نامشروع خود را با حمایت از ابرجنایتکاران تعریف مى‌کنند، به‌دنبال پاک کردن چهره ناپاک دشمن و بزک کردن آن براى جامعه هستند، این افراد آنقدر ساده و بى‌تحلیل هستندکه از تجربیات برخوردکشورهاى غربى و آمریکا عبرت نمى‌گیرندکه چگونه با نوکران خود پس از اتمام تاریخ مصرفشان برخورد مى‌کنند و آن‌ها را به‌راحتى قربانى خود مى‌کنند. حضرت امام خامنه‌اى در این خصوص فرمودند: «آمریکا، همان آمریکاى قدیم است اما عده‌اى مغرض و یا ساده‌لوح تلاش مى‌کنند این دشمن توطئه‌گر را در افکار عمومى ملت به فراموشى و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتى مناسب خنجر را از پشت فرو کند.»
ایشان هم‌چنین درضرورت شناخت دقیق دشمنى آمریکا بانظا م مقدس جمهورى اسلامى فرمودند: «هدف از بازخوانى زنجیره توطئه‌هاى شیطان بزرگ، شناخت دقیق‌تر آمریکا است؛ در سال‌هاى اخیر، کسانى مغرضانه و با خط‌دهى آمریکا و یا ساده‌لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم‌پوشى بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌اى بزک‌کرده از آمریکا ترسیم و این‌گونه وانمود کنند که اگر آمریکایى‌ها، روزى دشمن ایران بوده‌اند امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند!
هدف از این تلاش‌ها، این است که چهره واقعى دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا آمریکایى‌ها در نهان به دشمنى خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو کنند. نباید دشمن را با کسانى‌که با آن‌ها اختلاف نظر داریم اشتباه بگیریم، دشمن کسى است که با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روى کار آوردن حکومتى دست‌نشانده، دلباخته و تسلیم و مرعوب غرب است‌.»

*    اعتمادبه آمریکا اشتباه تاریخى‌
ضرورت دارد که مردم، جوانان وبه‌ویژه کسانى‌که درمسندقدرت مستقرمى شوندبدانندکه، ایران در مواجهه با آمریکا با اشخاص و احزاب و گروه‌هاى مختلف روبه‌رو نیست، بلکه با ساختار مشخصى به نام دولت آمریکا روبه‌روست که چارچوب‌هاى اندیشه‌اى و رفتارى مستحکمى دارد. نباید تصور نمود که حضور فلان گروه و حزب در کاخ سفید، یعنى تغییر اساسى رفتار. چنان‌که به تجربه ثابت شده است جناح‌هاى مختلف دولت آمریکا، با هر مرام و مسلک و شیوه رفتارى، دربى‌صداقتى و عدم وفاى به عهد در برابر ایران، اشتراک‌نظر دارند. درطول مدت سه مرحله مذاکرات مقامات خارجه ما با آمریکائى‌ها درموضوعات مختلفى همچون آزادى گروگانهاى آمریکا در لبنان، مسأله افغانستان و بحث عراق، و حتى مسأله مذاکرات هسته‌اى که منجربه توافق‌نامه‌اى به‌نام برجام شد، آمریکا و متحدانش پاسخ اعتماد ایران را با بى‌صداقتى خود دادند. شاید بهتر باشد اکنون جمله معروف بیانیه جرج بوش پدر را بار دیگر و به‌صورت صحیح آن بخوانیم: «حسن‌نیت، همیشه حسن‌نیت نمى‌آورد.»
حضرت آیت‌الله امام خامنه‌اى دردیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان با اشاره به مقطع تاریخى گذشته و دوران ملى شدن صنعت نفت و اعتماد دکتر مصدق به آمریکائى‌ها در این خصوص فرمودند: «اعتماد و امید به آمریکا اشتباه تاریخى دکتر مصدق (نخست وزیر آن مقطع) است؛ مصدق براى مقابله با انگلیس به آمریکا تکیه کرد و همین‌ خوش‌بینى و ساده‌اندیشى و غفلت، زمینه‌ساز موفقیت کودتایى آمریکایى شد، کودتایى که همه زحمات ملت را در ملى کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته پهلوى را احیا کرد و ایران عزیز را ۲۵ سال در معرض شدیدترین صدمات ملى و ضربات سیاسى – اقتصادى و فرهنگى قرار داد.»

*    حوادث تلخ آئینه عبرت آینده‌
در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان، به حوادث تلخ و گزنده‌اى برمى‌خوریم که آثار شوم آن، سالیان سال گریبان‌گیر این سرزمین بوده است. آنچه اکنون مهم است این است که این حوادث تلخ و شکست‌ها، باید آیینه عبرتى براى همه، به‌ویژه قشر جوان باشد و آن‌را همانند چراغى، فرا راه آینده قرار دهیم. کودتاى ۲۸ مرداد نیز عبرت‌هاى زیادى به همراه داشت که بخشى از آن‌ها عبارتند از:
– تا زمانى که اتحاد و هم‌بستگى میان رهبران نهضت وجود داشت، نهضت از حمایت گسترده و پشتیبانى مردم و افکار عمومى برخوردار بود. در نتیجه، توطئه‌هاى خارجى و دسیسه‌هاى شاه و دربار و مخالفان داخلى، اثرى نداشت. اما با پیدایش اختلاف در میان رهبران، که با دسیسه‌چینى توطئه‌گران خارجى و عوامل داخلى آنان تشدید مى‌شد، کوچک‌ترین توطئه‌ها به ضربه‌هاى سهمگین تبدیل گردید و پایه‌هاى حمایت مردم که عامل مهمى در رویارویى با استعمار خارجى بود، سست شد.
– موفقیت طرح کودتاى آمریکایى، انگلیسى، بدون فراهم شدن زمینه‌هاى کودتا به دست عوامل داخلى کودتا، امکان‌پذیر نبود.
– مطبوعات ورسانه‌ها یکى از ابزارهاى بسیار مهم زمینه‌سازى براى کودتا و آماده کردن افکار عمومى براى پذیرش آن بود. فضاى باز سیاسى و آزادى بیان و قلم در دوره زمامدارى مصدق، اثرگذارى تبلیغات مطبوعاتى را افزون‌تر مى‌کرد. اسناد و مدارک انکارناپذیرى وجود دارد که نشان مى‌دهد آمریکا و انگلیس با نفوذ دست‌نشانده‌هاى ایرانى‌شان در شبکه مطبوعاتى، تبلیغات گسترده‌اى بر ضد مصدق کردند که در ۲۸ مرداد نتیجه دلخواه خود را از آن گرفتند.
حضرت امام خامنه‌اى در این‌خصوص فرمودند: «توجه به تجربه‌هاى درس‌آموز ملت‌ها، مانع از خطاى دید و اشتباه محاسباتى مى‌شود؛ حتى اگر آیات صریح قرآن مجید درباره ایستادگى و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاریم، حادثه بزرگ کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نشان مى‌دهد با آمریکا چگونه باید برخورد کرد.»
ایشان عمق خصومت‌هاى آمریکا باانقلاب اسلامى رابه اصل نظام دینى مربوط مى‌دانند ومعتقدندکه حتى دردوره شش ماه دولت موقت هم که به‌شدت به‌سمت غرب وآمریکائى‌ها گرایش داشتند، اماآن‌هابارفتارهاى غیردیپلماتیک ودشمنى باایران برخورد مى‌کردند، و در این‌خصوص فرمودند. «دشمنى آمریکا با انقلاب اسلامى از همان ماه‌هاى اول پیروزى انقلاب بود؛ پس از انقلاب، آمریکایى‌ها تا مدت‌ها در تهران سفارت و با دولت ایران ارتباط داشتند اما حتى یک روز، از توطئه خوددارى نکردند و این تجربه تاریخى، باید به برخى بفهماند که رابطه و دوستى موجب پایان خصومتها و توطئه‌هاى آمریکا نمى‌شود.»

*    تعمیق بصیرت، پیشرفت کشور، ناکامى دشمن ر ابه‌دنبال دارد
مطالعه تاریخ ایران در دوره پیش از انقلاب اسلامى و مشاهده مداخلات آمریکا نشان مى‌دهد که این مداخلات موجب برانگیخته شدن احساسات مردمى و شکل‌گیرى ذهنیتى بدبین نسبت به آن‌ها در فرهنگ ماگشته است. وجود چنین ذهنیتى در میان توده‌هاى مردم، تلاش براى گسترش سلطه بر ایران از سوى کشورهاى قدرتمند و به‌ویژه آمریکا و رابطه دست‌نشاندگى رژیم پهلوى با آمریکایى‌ها و از سوى دیگر اندیشه‌ها و مبارزات امام خمینى(ره) در مبارزه با نفوذ سلطه‌گران موجب گشت تا جزیره ثبات آمریکایى‌ها متلاطم گردد و انقلاب اسلامى با دو هدف مبارزه و برکنارى رژیم دست‌نشانده شاه و مبارزه با هرگونه نفوذ و مداخله خارجى در ایران، پایه‌هاى حکومت یکى از متحدین آمریکا در منطقه را فرو بریزانند. نتیجه این مبارزات به ثمر نشستن انقلاب اسلامى ایران در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ و قطع دست مداخله‌گر آمریکایى‌ها از امور داخلى ایران بود. از این زمان به بعد بود که آمریکا، سیاست‌هاى خصمانه و مقابله‌جویانه نسبت به جمهورى اسلامى ایران در پیش گرفت و از هیچ اقدامى جهت ضربه زدن به انقلاب ایران دریغ نورزید.
حضرت امام خامنه‌اى دراین‌خصوص فرمودند: «واقعیت این است که اهداف آمریکا در قبال جمهورى اسلامى ایران، هیچ تغییرى نکرده و آن‌ها اگر بتوانند جمهورى اسلامى ایران را نابود کنند، لحظه‌اى درنگ و تأمل نخواهند کرد اما نمى‌توانند و به یارى حق، در سایه همت جوانان، گسترش و تعمیق بصیرت ملت و پیشرفت ایران، در آینده هم، در تحقق این هدف ناکام مى‌مانند.»
هم‌چنین ایشان درادامه به ‌بى‌اعتمادى مردم به آمریکا اشاره و فرمودند: «مردم ایران با وجود این رویه به آمریکا که از هر بهانه‌ای براى ضربه زدن به ملت و نابودى جمهورى اسلامى ایران استفاده مى‌کند به چشم دوست نمى‌نگرند و دست دوستى به طرف او دراز نمى‌کنند چراکه «شرع، عقل، وجدان و انسانیت»، این حق را به ملت نمى‌دهد.»

*    واقعیت شعارهاى آمریکا دریمن‌
در حالى که آل سعود خائن و متحدانش در حا ل ازبین بردن مردم شجاع ومظلوم یمن با حملات هوایى روزانه واستفاده ازابزازجنگى آمریکائى ونیروهاى جنایتکار نظامى هستند، برخى کشورهاى غربى که مدعى دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان هستند، نه‌تنها ساکت شده‌اند بلکه از کشتار ائتلاف به‌رهبرى عربستان سعودى حمایت مى‌کنند. این درحالى است که سناى آمریکا اخیراً علیه ممنوعیت فروش ۱۵. ۱ میلیارد دلار سلاح به رژیم ریاض رأى داده است. پنتاگون نیز ۹ اوت اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالى بیش از ۱۳۰ فروند تانک آبرامز، ۲۰ خودروى زرهى و سایر تجهیزات نظامى به عربستان موافقت کرده است.
حضرت امام خامنه‌اى در این‌خصوص فرمودند: «یکى از مسؤولان آمریکایى در مذاکرات (هسته‌اى) از تنفر از جنگ گفته و حتى گریه کرده است، عده‌اى ساده‌لوح ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بی‌دریغ و کمکهاى بی‌وقفه آمریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و آدم‌کش صهیونیستى و حمایت آن‌ها از جنایاتى که در حق مردم یمن مى‌شود، ماهیت واقعى آن ادعا و آن گریه را برملا مى‌کند.»

*    لزوم مطالعه اسنادلانه جاسوسى توسط دانش‌آموزان ودانشجویان‌
اگرمردم وجوانان عزیز مى‌خواهند با شیوه نفوذ و ارتباط‌گیرى مامورین سازمان سیا با مسؤولین سطوح بالاى جمهورى اسلامى از سخنگوى دولت گرفته تا رییس جمهور آشنا شوند، اگر مى‌خواهند با شیوه نفوذ آمریکایى‌ها از طریق تدریس زبان انگلیسى، مسابقات ورزشى، جوایز هنرى و سینمایى علوم انسانى آشنا شوند، اگر مى‌خواهند با شیوه ایجاد شبکه‌اى از اساتید غرب‌گرا در دانشگاه‌هاى ایران و ترویج حس غرب‌گرایى و آمریکا دوستى در دانشگاه‌ها آشنا شوند و. . . . لازم است «اسناد لانه جاسوسى» را مطالعه کنند. این اسناد نقشه‌هاى بسیار پیچیده ۳۷ سال پیش دشمن را نشان‌ می‌دهد. نقشه‌هایی که قطعاً همین الان بسیار پیچیده‌تر از گذشته در حال اجراست.
رهبر معظم انقلاب در سال‌هاى اخیر دو مرتبه خطاب به جوانان فرموده‌اند : جوانهاى عزیز! اسناد لانه جاسوسى را بگیرید بخوانید، درس‌آموز است، خواندنى است، خواندنى است.
ایشان هم‌چنین در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان فرمودند : ۷۰ جلد کتاب از اسناد لانه جاسوسى منتشر شده است؛ چرا هیچ نشانه‌اى از این کتابها در مدارس و دانشگاهها نیست؟ این یکى از اعتراض‌هاى من است. . . چرا این اسناد در کتابهاى دانش‌آموزان نیست تا جوانان بدانند و بفهمند در کشور چه گذشته است؟

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید