» صفحه اصلی » چرا پاسخ گستاخی اتحادیه اروپا را نمی‌دهید؟
صفحه اصلی

چرا پاسخ گستاخی اتحادیه اروپا را نمی‌دهید؟

۲۱ آبان ۹۵ 0۰12

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان «چرا پاسخ گستاخی اتحادیه اروپا را نمی‌دهید؟» به شرح ذیل است:
 

پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا، واشنگتن یک سویه ارتباط خود را با ایران قطع کرد و امام (ره) از این کار استقبال فرمود. با تعطیلی لانه جاسوسی آمریکا در تهران ادامه وظایف لانه جاسوسی آمریکا به گردن برخی سفارتخانه‌های غربی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان افتاد. امروز سفرای هر سه کشور یاد شده از مقامات امنیتی و اطلاعاتی هستند اما ظاهراً این کفایت نمی‌کند، بایستی همه ظرفیت اتحادیه اروپا در این باره تجهیز شود تا آمریکاییها راضی شوند و به اهداف خود برسند.
سند راهبردی اتحادیه اروپا پس از برجام که در حقیقت برجام ۲ را کلید می زند، حاوی مسائل فوق العاده مهم است. این سند بی‌پروا شروطی را برای عادی سازی روابط با ایران تصویب کرده که مصداق احیای لانه جاسوسی آمریکا به نام اتحادیه اروپا در تهران است. برخی از آن شروط به شرح زیر است:
۱- قبول و اجرای “اف.اِی.تی.اف”
۲- تضمین امنیت انرژی اروپا با نفت و گاز ایران
۳- عدم برخورد با افراد دوتابعیتی ( بخوانید طرد تابعیتی)
۴- عدم حمایت از  محور مقاومت در منطقه به ویژه حزب الله
۵- محدود کردن فعالیتهای موشکی
۶- کمک به حل بحران سوریه برحسب اراده غرب و آمریکا
۷- برگزاری انتخابات آزاد و انجام اصلاحات سیاسی در داخل
اتحادیه اروپا رسما خواسته انتخابات در ایران بر اساس معیار استانداردهای بین المللی – بخوانید اروپایی و آمریکایی- انجام شود!
۸- اجرای مکانیزمهای حقوق بشر و پاسخ به گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل (بخوانید گزارشگر ویژه حامی منافقین)
۹- آزادی زندانیان سیاسی و آزادی جاسوسهای اروپایی در تهران
۱۰- انجام اصلاحات قضائی، عدم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، تضمین آزادی بیان، حقوق جهانی بشر و آزادیهای اساسی!
خانم موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش برای اجرایی کردن این سند راهبردی به تهران آمد که در خبرها فقط آمده بود ایشان برای رسیدگی به بحران سوریه به ایران آمده است. اولین حرف او تاسیس دفتر یا بهتر بگوییم سفارت اتحادیه اروپا در تهران بود که متأسفانه اکنون وزارت خارجه مشغول رایزنیهایی  در مورد کیفیت و کمیت تاسیس آن است.
دستگاه قضائی ایران در اولین واکنش، تاسیس دفتر اتحادیه اروپا را تاسیس لانه جاسوسی برای مداخله در امور ایران تلقی کرد و با آن مخالفت کرد.
قرار است دفتر اتحادیه اروپا تمامی استعداد سفارتخانههای کشورهای اروپایی در تهران را برای جاسوسی و مداخله به شرح آنچه در سند راهبردی گفته شده تجمیع کند.
قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه گفته است: «کار با اتحادیه اروپا دشوار و از پیچیدگیهای خود برخوردار است. امیدواریم در نشستهای روبه رو و منظم بتوانیم بر چالشهایی که بین ما و آنها وجود دارد، فائق آییم.»
«چالشهای پیش رو» و «پیچیدگی» روابط با اتحادیه اروپا چیست؟ «چالش اصلی» و «پیچیدگی» روابط با اتحادیه اروپا برمی گردد به مواضع مداخله جویانه اتحادیه اروپا و تحقیر دولت و ملت ایران و احیای نوع پیشرفتهای از کاپیتولاسیون! چرا وزارت خارجه در این مورد روشنگری نمیکند و با دیپلماسی عمومی، مردم را در جریان امور قرار نمیدهد؟ در سند راهبردی اتحادیه اروپا در پسابرجام، جمهوری اسلامی تهدید شده است که اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکند، تحریمها به سرعت بازمیگردد.
آنها هنوز تحریمها را برنداشتهاند. سفیر جدید ایران در لندن جناب آقای تخت روانچی که عضو تیم مذاکره کننده هم بوده است، می گوید: حساب بانکی سفارت ایران در لندن هنوز مسدود است و ۲ پوند پول نمیتوانند در لندن جابه جا کنند. آن وقت اتحادیه اروپا سخن از برجام و اجرای یک سویه تعهدات دارد، این واقعاً شرمآور است. در برابر این رفتار تحقیرآمیز متاسفانه دستگاه دیپلماسی ساکت است و پاسخ گستاخیهای آنها را نمیدهد!
روح سند راهبردی اتحادیه اروپا نشان میدهد آنها ایران را یکی از مستعمرههای اروپا میدانند و برای دولت و ملت ما دستورالعمل صادر میکنند. مردم از خود سوال میکنند چرا پاسخ گستاخی اتحادیه اروپا داده نمیشود؟ اگر دولت سکوت کرده حداقل مجلس پس از قوه قضائیه در این باره موضع  شفاف و روشن بگیرد.
طبیعی است آمریکاییها با روی کار آمدن ترامپ طبل بدعهدی را بلندتر از گذشته به صدا در خواهند آورد. ظاهرا یک تقسیم کاری بین اروپا و آمریکا در خصوص برجام صورت گرفته است. این تقسیم کار به این صورت است:
۱- آمریکا در پیشابرجام خیمه بزند.
۲- اروپاییها در پسابرجام به دنبال امتیازات بیشتر باشند.
دولت و دستگاه دیپلماسی باید با مواضع صریح و روشن این بازی را به هم بزنند. ظریف گفته است؛ گزینه‌های ما به برجام محدود نیست. او باید بگوید آن گزینه‌ها چیست؟
اگر او همچنان سکوت کند سپاه پاسداران به نمایندگی از همه ملت باید پاسخ عملی برای این بدعهدی داشته باشد و هرگز قبل از عمل سخنی از آن به میان نیاورد.
دولت و ملت باید آماده باشند اگر برجام را در اروپا و آمریکا پاره کردند ما در ایران حتما آن را به آتش بکشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید