» صفحه اصلی » محتوای کتب درسی متناسب با ویژگی‌های دانش‌آموزان ‌تدوین می‌شود
صفحه اصلی

محتوای کتب درسی متناسب با ویژگی‌های دانش‌آموزان ‌تدوین می‌شود

۲۵ آبان ۹۵ 0۰1

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد ناصری عصر امروز در جلسه شورای بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی استان اردبیل با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه اظهار داشت: کتاب مهمترین و محوری‌ترین رسانه آموزش و یادگیری است و بیشتر برنامه‌ریزیها برای تدریس دقیق و تخصصی و ملموس‌تر آن انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: کتاب ویترین آموزش و پرورش است و هیچ یک از عوامل و عناصر تاثیرگذار در تعلیم و تربیت به اندازه کتاب در معرض دید و نقد و قضاوت همگان قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین بیان کرد: متناسب‌سازی حجم و محتوای کتب درسی با توانمندیها و ویژگیهای دانش‌آموزان و غیره، اظهار نظر در زمینه کتابهای درسی برای مناسب‌سازی آن از نظر درجه دوری و نزدیکی برنامه درسی به فراگیران، فعال بودن محتوا، راهبردهای تدریس، ارزشیابی و زمان و غیره به عنوان یک تکلیف در سطح کشور، استان، منطقه و مدرسه است.

ناصری با بیان اینکه همه دانش‌آموزان نیازمند و مستحق برخورداری از آموزش علم و فناوری هستند تا به شهروند فرهیخته، مبتکر، خلاق، پاسخگو و متعهد تبدیل شوند، گفت: باید آنچه که نیاز است به طور موثر در محتواهای آموزشی به دانش‌آموزان عرضه می‌شود، تجزیه و تحلیل بکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: موفقیت و شکست برنامه‌های درسی و نیز ایجاد بهترین وضعیف برای برنامه درسی در گرو نقد و بررسی، ارزشیابی و اعتباربخشی و اجرا در مدارس است.

وی اظهار کرد: در این راستا انتظار می‌رود معلمان، اندیشمندان و صاحب نظران به عنوان پایش برنامه‌ها در فرایند اجرا، نقاط ضعف کتاب‌های درسی را استخراج و به همراه پیشنهادات اصلاحی اعلام کنند تا در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ شده و در صورت نیاز تغییرات لازم اعمال شود.

ناصری با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید مبنی بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی با نوآوری و مدیریت مشارکتی اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی به جلب مشارکتهای عمومی نیز تاکید دارد و این مهم باید در تقویت انجمن اولیا و مربیان مدارس نمود پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بهره‌برداری از ظرفیت شورای آموزش و پرورش را راهگشای حل مشکلات دانست و اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش یک ظرفیت مهم است و بایستی نهادهای دولتی و مردمی را برای مشارکت در آموزش و پرورش سوق داد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید