» صفحه اصلی » پشت پرده بازگشت نیروهای سازمان ملل به نوار مرزی با جولان اشغالی
صفحه اصلی

پشت پرده بازگشت نیروهای سازمان ملل به نوار مرزی با جولان اشغالی

۲۸ آبان ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سوریه، «علی الاعور» که در دفتر اطلاع‌رسانی استانداری قنیطره فعالیت می‌کند، اظهار داشت بازگشت گروهی از نیروهای یگان سازمان ملل برای نظارت بر جدایی نیروها در جولان اشغالی سوریه به مواضع خود هرگز مانع حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه به ویژه جبهه النصره نخواهد شد.

وی افزود: این مسئله در نتیجه توافقات بین‌المللی میان مسکو، واشنگتن و تل‌آویو با هدف بازیابی اقتدار سازمان ملل و بین‌المللی در جبهه جولان پس از گذشت ۱۵ ماه از نبود نظارت بین‌المللی و نفوذ تروریست‌ها و درمان  علنی آنها در بیمارستان‌های اسرائیلی صورت گرفته، اما در هر حال باید گفت که نیروهای سازمان ملل هرگز نمی‌توانند مانع حمایت‌های اشغالگران از تروریست‌ها شوند، بلکه چه بسا به این حمایت‌ها مشروعیت بین‌المللی پنهانی تحت چارچوب انسانی بدهند.

الاعور درباره رابطه بازگشت نیروهای سازمان ملل به قنیطره و شکست حمله اخیر جبهه تروریستی النصره به شهرک حضر در حومه قنیطره به تسنیم گفت : تحولات میدانی بر هر تصمیم‌گیری سیاسی یا بین‌المللی تاثیر می‌گذارد، بعید می‌دانم که این تصمیم با شکست حمله گسترده اخیر تروریست‌ها به مواضع نیروهای مستقر در شهرک حضر و نیروهای حاضر در منطقه استراتژیک البطمه مرتبط باشد.

وی اظهار داشت : به طور کلی معتقدم که نبود نیروهای سازمان ملل، ضعف تصمیم‌گیری بین‌المللی برای حل و فصل وضعیت جبهه جولان و دور کردن تروریست‌ها به ویژه جبهه‌ النصره از خط جداکننده نیروها باشد، این در حالی است که جبهه النصره از سوی سازمان ملل و آمریکا به عنوان گروه تروریستی معرفی شده است و نیز گروه تروریستی جیش الیرموک که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده و در فاصله اندک نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل در حومه جنوبی قنیطره حضور دارند.

خاطر نشان می‌شود سازمان ملل متحد نیروهای خود را سال گذشته از تمام مواضع خود در گذرگاه قنیطره در پی سیطره تروریست‌های جبهه النصره بر این مکان و بازداشت شماری از نیروهایش خارج کرده بود، نکته جالب این‌که نیروهای بازداشت شده سازمان ملل از طریق هماهنگی تروریست‌ها با رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

سازمان ملل روز گذشته بازگشت گروهی از نیروهایش به مواضع خود در استان قنیطره در جنوب غربی سوریه برای نظارت بر جداسازی نیروها در جولان اشغالی سوریه اعلام کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید