» صفحه اصلی » راهپیمایی عظیم اربعین اقتدار مسلمانان را در جوامع بین‌الملل به‌نمایش می‌گذارد
صفحه اصلی

راهپیمایی عظیم اربعین اقتدار مسلمانان را در جوامع بین‌الملل به‌نمایش می‌گذارد

۲۹ آبان ۹۵ 0۰5

[ad_1]

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیجان دلدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین با توجه به موقعیت شیعه در منطقه یکی از زمینه‌های اقتدار شیعه، اقتدار اسلام و مسلمانان است. برای مراسم اربعین هرساله بیش از ۲۰ میلیون نفر به صورت خود‌جوش برای حضور در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا می‌شوند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: حرکت عظیم راهپیمایی در اربعین حسینی شور و معنایی خاص داشته و در دنیا به عنوان یک فرصت برای ما مسلمانان مطرح است که باید بتوانیم به‌خوبی از آن بهره‌برداری کنیم.

دلدار با بیان اینکه اربعین تجلی زیبایی برای اسلام است، افزود: فضل و بخششی که در اسلام تاکید شده برگرفته از جامعه مدینه نبوی است که پیامبر اسلام(ص) از مسلمانان خواسته آن را برپا کنند. برای راهپیمایی عظیم اربعین زن، مرد، پیر، جوان، کوچک و بزرگ در کنار هم، عظمت دین را خلق می‌کنند و بنابراین باید قدر این فرصت را بدانیم.

امام‌جمعه موقت شهرستان بیرجند تاکید کرد: اربعین جلوه‌ای از خلوص و خوبی‌های امام حسین (ع)  است که در این راستا بانو زینب کبری (س) همراه با کاروان و بازماندگان کربلا با صبر و مقاومت خود روشنگری ایجاد کردند.

دلدار با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین اقتدار مسلمانان را در جوامع بین‌الملل به‌نمایش می‌گذارد، افزود: صبر، شکیبایی و اقتدار کاروان کربلا سبب شد تا امام حسین(ع) به اوج برسد و این فعالیت‌ها برای روشن‌شدن حق و باطل بودن یزید انجام شد و سبب شد امروز در اربعین شکوه و عظمت امام حسین (ع)  تجلی یابد. 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید