» صفحه اصلی » آیت‌الله مبلغی: مقابله با حرکات دشمن نیازمند برنامه‌ریزی عمیق‌تر است
صفحه اصلی

آیت‌الله مبلغی: مقابله با حرکات دشمن نیازمند برنامه‌ریزی عمیق‌تر است

۳۰ آبان ۹۵ 0۰5

[ad_1]

آیت‌الله احمد مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به لزوم توجه به تأمین امنیت برای زوار اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین و امنیت دو مقوله اساسی است که منطق دینی را تشکیل می‌دهند و اربعین به‌عنوان حامی و حامل پر کارکردترین زیارت در اسلام تلقی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری کارکرد اجتماعی اربعین را مورد توجه قرار داد و گفت: زیارت اربعین در ارتباط با تحول در جامعه و نیز از حیث موضع‌گیری در برابر ستم مهم معرفی‌شده است.

وی با اشاره به مقوله امنیت تصریح کرد: اسلام برای امنیت یک کارکرد زیرساختی، اساسی و ریشه‌ای قائل است و اصولاً بر اساس منطق دین، در امن‌وامان بودن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آرمان‌شهر محسوب می‌شود.

آیت‌الله مبلغی با بیان اینکه اگر بخواهیم امنیت و زیارت را به‌هم مرتبط کنیم باید معتقد باشیم که زیارت اصولاً در شهر و یک تحول در جامعه به شمار می‌رود، بیان کرد: امنیت پدیده اجتماعی است که در شهر و در فضای تمدنی رخ می‌دهد و ایجاد امنیت برای زیارت از اولویت‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فضای نامناسب و ناامن زیارت خاطرنشان کرد: اگر زیارت در شرایط  ناامن قرار بگیرد نمی‌تواند کارکردهای اساسی و توسعه یابی مهم اجتماعی خود را در پیش بگیرد و ایفای نقش کند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه دشمنان در طول تاریخ در برابر زیارت امام حسین(ع) مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: همواره جاذبه و جذبه حسینی سبب شده زائر از شرایط سخت ناامن عبور کند. زیارت در شرایط امن شکوفایی و گستره بیشتری دارد.

آیت‌الله مبلغی با اشاره به لزوم تأمین امنیت برای زیارت افزود: فراهم شدن امنیت از دو جهت اهمیت دارد که یکی از آن‌ها شکوفا شدن هرچه بیشتر ابعاد زیارت در شرایط امن است و دیگری تحقق یک آرمان‌شهر است که در منطق قرآن مقدمات یک آرمان‌شهر امن بودن آن است.

وی مقابله با حرکات شوم دشمن را ضروری برشمرد و تصریح کرد: امنیت مقوله‌ای است که وضعیت داخلی و وضعیت بیرونی را شامل می‌شود.

آیت‌الله مبلغی وضعیت داخلی امنیت را مورداشاره قرار داد و گفت: وضعیت داخلی این است که خود زائران باید به آداب و قوانین ایجادکننده امنیت بها دهند چراکه اگر هرج‌ومرج رخ بدهد، ممکن است ناامنی‌هایی نیز در دل آن رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نوعی شعور فرهنگی در این زمینه و در حد قابل‌توجهی وجود دارد که باید همواره افزایش یابد وضعیت بیرونی امنیت نیز آن است که از سوی تکفیری‌ها و دشمنان صورت می‌گیرد که باید برای مقابله با آن‌ها برنامه‌ریزی و تدبیر کرد و هرچقدر این برنامه‌ریزی‌ها عمیق‌تر باشد، مؤثرتر واقع می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید