» صفحه اصلی » سد سیاهو سربیشه تا پایان سال آبگیری می‌شود
صفحه اصلی

سد سیاهو سربیشه تا پایان سال آبگیری می‌شود

۳ آذر ۹۵ 0۰10

[ad_1]

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: سد سیاهوی شهرستان سربیشه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفته؛ سید سیاهو سربیشه سد مخزنی است که با ظرفیت ۱۷ میلیون مترمکعب، آب شرب بخشی از جمعیت شهرستان سربیشه را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: برای احداث این سد تا کنون ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده و این سد با هدف جلوگیری از خروج آب از کشور، کنترل سیلاب‌های فصلی، ذخیره‌سازی و تنظیم حدود ۴.۶ میلیون مترمکعب روان آب برای آبیاری اراضی پایاب روی رودخانه سیاهو با مساحت حوضه آبریز ۳ هزارو ۲۸ کیلومتر مربع در دست احداث است.

امامی افزود: امسال با پرداخت ۴ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان اعتبار بیش از ۵۰ درصد اعتبارات سد سیاهو پرداخت شده است و اعتبارات ما در این راستا ۷.۵ میلیارد تومان بوده که تا کنون بیش از ۴ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد سیاهو باقیمانده که پیش‌بینی می‌شود مبلغی تا پایان سال و یا تا سال ۹۶ به ما پرداخت شود و امسال هم قول افزایش اعتبارات داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: به دنبال تغییر کاربری سد سیاهو هستیم زیرا  این سد برای کشاورزی احداث شده است اما به دنبال تغییر کابری سد سیاهو برای آب شرب هستیم.

امامی افزود: تلاش داریم سد سیاهو تا پایان سال آماده آبگیری شود و برای سال ۹۶ به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید