» صفحه اصلی » نگرانی آلمانی از شکست برنامه‌‌های دوران ریاستش بر «جی‌۲۰» در سایه تغییر قدرت در آمریکا
صفحه اصلی

نگرانی آلمانی از شکست برنامه‌‌های دوران ریاستش بر «جی‌۲۰» در سایه تغییر قدرت در آمریکا

۷ آذر ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، دولت آلمان نگران است تغییر قدرت در آمریکا تصمیماتش برای نشست جی بیست را بهم بریزد.

“وولفگانگ شایبله”، وزیر دارایی آلمان درباره شکست ریاست آلمان بر تشکل جی بیست با توجه به تغییر قدرت در آمریکا هشدار داد.

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد که تصمیمات گسترده جی بیست از جمله در مبارزه با پناهگاه های مالیاتی با مشکل روبرو می شود در صورتی که وزیر دارایی جدید آمریکا با توجه به تغییر قدرت در این کشور (در دوران ریاست آلمان بر جی بیست) به ندرت در مسئولیت خود حضور داشته باشد.

نشست مهم وزرای دارایی گروه بیست در هفدهم و هجدهم مارس آینده در آلمان در حالی برگزار می شود که کم تر از دو ماه از روی کار آمدن “دوناد ترامپ” به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گذشته است.

به اعتقاد وزیر دارایی آلمان و همکاران وی در این مدت کامل شدن تیم وزارت خزانه داری جدید آمریکا و شایستگی آن برای تصمیم گیری امکان پذیر نیست.  به طور سنتی در آمریکا در یک تغییر دولت بسیاری کارکنان این وزارتخانه تا مدتی تغییر و تعویض می شوند.

شایبله نگران این مسئله است که دولت جدید آمریکا یکجانبه گری های روزافزون را در پیش گرفته به گونه ای که تشکل های بین المللی مانند جی بیست اهمیت خود را از دست بدهد.

ریاست آلمان بر گروه جی بیست که از اول دسامبر آغاز می شود با توجه به انتخابات پارلمانی در پاییز سال ۲۰۱۷ به طور موثر تنها نیم سال به طول می انجامد و عملا با نشست سران این گروه در اوایل جولای در هامبورگ خاتمه می یابد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید