» صفحه اصلی » قطر: حتی اگر آمریکا نخواهد ما به معارضان سوری تسلیحات می‌دهیم
صفحه اصلی

قطر: حتی اگر آمریکا نخواهد ما به معارضان سوری تسلیحات می‌دهیم

۷ آذر ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه قطر تأکید کرد، حتی اگر دولت بعدی آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» دست از پشتیبانی از معارضان سوری بردارد، قطر دست به تغییر موضع نخواهد زد و همچنان به مسلح‌کردن آن‌ها در نبردها علیه نظام دمشق ادامه خواهد داد.

«محمد بن عبدالرحمان الثانی» وزیر خارجه قطر در گفت‌وگویی با «رویترز»، در عین حال تاکید کرده است این کشور برای ارسال جنگ‌افزارهای «دوش‌پرتاب» برای شورشیان «به تنهایی اقدام نخواهد کرد».

یکی از تسلیحاتی که بر سر ارسال آن برای معارضان سوری، میان کشورهایی که از برخی گروه‌ها حمایت می‌کنند، اختلاف وجود دارد، دوش‌پرتاب‌ها هستند. سلاح‌هایی که می‌توانند علیه هواپیماهای دولت سوریه و متحدان آن استفاده شوند. دولت آمریکا موافق ارسال این سلاح‌ها نیست؛چرا ‌که ممکن است به دست گروه‌های افراطی بیافتد و علیه جنگنده‌های ائتلاف نیز از آن‌ها استفاده شود.

قطر یکی از مهم‌ترین کشورهای حامی معارضان در جنگ داخلی سوریه است.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود، سیاستی را در مورد سوریه مطرح کرده که ممکن است در وضعیت و سیاست‌های فعلی واشنگتن تغییر ایجاد کند. ترامپ هم از همکاری با روسیه در نبردها علیه داعش سخن گفته و تاکید کرده است نابود کردن گروه‌های افراطی بر سرنگونی نظام سوریه برتری دارد.

وزیر خارجه قطر در عین حال از مصر و سخنان اخیر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور نیز انتقاد کرده‌ است.

السیسی، هفته گذشته اعلام کرد که قاهره از ارتش سوریه در مقابل عناصر افراطی حمایت می‌کند. او گفته اولویت کشورش «حمایت از ارتش‌های ملی است».

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید