» صفحه اصلی » بیشترین نیات واقفان در نهاوند، روضه‌خوانی و ترویج قرآن است
صفحه اصلی

بیشترین نیات واقفان در نهاوند، روضه‌خوانی و ترویج قرآن است

۹ آذر ۹۵ 0۰4

[ad_1]

حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: به‌تازگی بانوی نهاوندی یک واحد آپارتمان را برای تبلیغ امور قرآنی با هدف تبلیغ قرآن، کمک به امورات مسجد روستای رزینی، کمک به امورات امامزاده ابراهیم(ع) عباس‌آباد و روضه‌خوانی وقف کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸ وقف جدید به ثبت رسیده است که بیش از ۱۱ میلیارد ریال ارزش‌ دارد و نیت بیشتر آن‌ها روضه‌خوانی و قرائت و ترویج علوم قرآنی و همچنین کمک‌ هزینه ازدواج برای جوانان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: این موقوفه‌ها شامل وقف یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ مترمربع در روستای تپه یزدان با نیت ساخت زینبیه از نوع وقف مشارکتی، وقف سه دانگ یک‌ منزل مسکونی به مساحت ۲۵۰ مترمربع در شهر نهاوند به نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ مترمربع در روستای برجکی با نیت ساخت مسجد بوده است.

وی بیان کرد: از دیگر موقوفه‌های امسال و وقف یک قطعه زمین به مساحت ۳۵۰ مترمربع در روستای قیلاب با نیت ساخت مسجد و وقف «فرحناز سراقی» بانوی نیکوکار نهاوندی که یک واحد آپارتمان مسکونی به متراژ هفتاد مترمربع به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال بود.

اسدپور با اشاره به اثرات وقف بر زندگی دنیوی و اخروی واقفان عنوان کرد: نیاز امروز جامعه ما برای وقف ازدواج جوانان، احداث خوابگاه، تحصیل و اشتغال جوانان ترویج علوم قرآنی و اسلامی است که واقفان خیراندیش می‎توانند وقف‌های خود را در این موضوعات انجام دهند.

وی تصریح کرد: وقف یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ مترمربع در روستای محمودوند با نیت ساخت زینبیه وقف مشارکتی و وقف یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای تپه یزدان با نیت ایجاد قبرستان وقف مشارکتی از دیگر موقوفه‌های امسال در شهرستان نهاوند محسوب می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند بیان کرد: همچنین وقف یک قطعه زمین به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع در روستای ده سرخه با نیت ساخت زینبیه وقف مشارکتی از دیگر اقدامات واقفان در نهاوند و روستاهای آن بوده است.

وی با اشاره به افزایش سه برابری موقوفات در شهرستان نهاوند اظهار داشت: این کار نشان از ترویج فرهنگ خداپسندانه وقف در بین مردم شهرستان است که فقط در سال گذشته تعداد ۲۳ موقوفه به ارزش نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال به ثبت رسیده که شامل زمین زراعی، منازل مسکونی و باغ میوه است.

اسدپور گفت: به علت کمبود اعتبارات از سال ۸۹ تاکنون کار ساخت و مرمت امامزاده جعفر(ع) در روستای کوهانی، امامزاده فضل(ع) شهر برزول، امامزاده ابراهیم(ع) در روستای دره ابراهیم و امامزاده بلقیس و خاتون در روستای دورانه با تأخیر انجام‌شده و بین ۶۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید