» صفحه اصلی » دوره آموزش مهارت‌های ۱۰ گانه زندگی در استان گیلان برگزار می‌شود
صفحه اصلی

دوره آموزش مهارت‌های ۱۰ گانه زندگی در استان گیلان برگزار می‌شود

۱۱ آذر ۹۵ 0۰6

[ad_1]

محمدرضا نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: خدمات سلامت روان مختص گروه خاصی از جامعه نیست و تمامی آحاد جامعه حق استفاده از این خدمات را دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شعار هفته بهداشت روان در سال ۹۵ ” کمک‌های اولیه روانشناختی و سلامت روان برای همه”، خاطرنشان کرد: بخشی از تاثیرات ناگوار حوادث و سوانح مانند کوه یخ در زیر آب است و بیشتر شامل عوارض روانشناختی در بازماندگان می‌شود.

وی با بیان اینکه در طراحی برنامه حمایت روانی در بلایا هدف، حفظ و ارتقاء سلامت روان جامعه پس از بروز حوادث غیر مترقبه و پیشگیری از آسیب‌های وارده به سلامت روان متعاقب این حوادث است گفت: با افزایش آگاهی عمومی می‌توان از نتایج منفی و ناگوار حوادث پیشگیری کرد.

نقی‌پور افزود: کاهش بروز عوارض روانی اجتماعی در حوادث غیرمترقبه و کاهش شیوع و پیشگیری از پیشرفت و تشدید عوارض روانی در این حوادث و افزایش توان انطباق و آماده سازی بازماندگان و تقویت مهارت‌های اجتماعی بازماندگان و کمک به جامعه برای سازماندهی مجدد و خودیاری و بازسازی جامعه از ارکان اصلی برنامه حمایت روانی در بلایا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اعلام کرد: در برنامه بیماریابی اختلالات روانپزشکی گیلان با کمک مراکز و خانه‌های بهداشت، بیشتر بیماران مناطق روستایی شناسایی شده و تحت درمان و پیگیری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق شهری با حضور روانپزشک شاخص، بیماریابی اختلالات روان در حال افزایش است گفت: ورود کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی در سال ۹۵ در امر مداخلات روانشناختی، در تعالی وضعیت سلامت روان جامعه نقش موثری ایفا شد.

نقی‌پور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های در دست بررسی، رصد اختلالات رفتاری در کودکان است افزود: در حال حاضر آمار اختصاصی در زمینه وضعیت سلامت روان کودکان در سیستم بهداشتی وجود نداشته و یافته‌های این گروه سنی محدود به عقب ماندگی ذهنی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با اجرای برنامه غربالگری اختلالات رفتاری کودکان، در آینده بهتر می‌توان وضعیت سلامت روان این گروه سنی را ارزیابی کرده و برنامه ریزی و تدابیر لازم را برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت بهداشتی نگاه ویژه‌ای به دانش آموزان و معلمان و والدین دارد گفت: با همکاری آموزش و پرورش فعالیت مشترکی در قالب آموزش بیش از ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های پیشگیری از سوء مصرف مواد و مهارت‌های زندگی در شش ماهه ابتدای سال ۹۵ اجرا شد.

نقی‌پور با بیان اینکه بی شک دانش آموزان به‌علت قرارگیری در سنین بحرانی بلوغ و نوجوانی نیاز به دقت و توجه ویژه توسط والدین خود دارند افزود: چون خانه نخستین مکان پرورش شخصیت افراد است رویکرد معاونت بهداشتی بر امر ارتقاء آگاهی والدین به  مهارت‌های فرزندپروری معطوف شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عصبانیت یک احساس است که طیف وسیعی داشته و دامنه‌ای از یک خشم کوچک تا احساسی قوی که از کنترل فرد خارج است را در بر می‌گیرد گفت: هنگامی که خشم چهره مخربی به خود بگیرد مشکلاتی در محیط کار و روابط خصوصی و کیفیت زندگی را به‌وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه یکی از مهارت‌های ۱۰ گانه دوره مهارت‌های زندگی که توسط معاونت بهداشتی گیلان مورد توجه ویژه قرار دارد آموزش مدیریت خشم است اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در تمامی مناطق استان گیلان به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید