» صفحه اصلی » کارگاه حرفه‌ای شعر معاصر در گچساران برگزار می‌شود
صفحه اصلی

کارگاه حرفه‌ای شعر معاصر در گچساران برگزار می‌شود

۱۱ آذر ۹۵ 1۰6

[ad_1]

امیر حسین نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گچساران با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند رشد مضاعف در حوزه شعر و ادبیات است، اظهار داشت: شعر ثروتی عظیم و میراثی گرانبها از فرهنگ تاریخ و تمدن ایران اسلامی برای نسل‌های آینده است و از طریق رشد این حوزه می‌توان با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد.

رئیس ارشاد گچساران عنوان کرد: هنر سرودن شعر سترگ است که با لطافت تمام اعتلا و عظمت مردمان پاک سرشت ایران را می‌نمایاند و برای پایایی و پویایی نسل‌های آینده راهنمایی ارزشمند است.

نوروزی تاکید کرد: هر خدمتی به حوزه هنر و ادبیات خدمت به ارزش‌های معنوی و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و با این دید باید انجمن‌های ادبی را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه کارگاه شعر استاد شمس لنگرودی به مدت ۲ روز در ۱۷ و ۱۸ آذرماه ۹۵ و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، افزود: طبع شعری که هدیه‌ای از سوی خداوند است را باید محاسبه کرد و با کشف رسالت آن از این طبع و هنر در جاهایی که واجب است، استفاده کرد.

به گزارش تسنیم محمد شمس لنگرودی در ابتدای راه شاعری تحت تأثیر زبان و نگاه فریدون توللی، فریدون مشیری و به ویژه نادر نادرپور بود. با وارد شدن به جریانات سیاسی و تحت تأثیر شرایط زمانه به شعر سیاوش کسرایی و در ‌‌نهایت احمد شاملو متمایل می‌شود و می‌توان بخش بزرگی از اشعار او را متأثر از زبان شاملو دانست. پس از کتاب قصیده لبخند چاک چاک بود که به تدریج توانست از تحت تأثیر بودن دیگران فاصله بگیرد و با سادگی و روانی کلام و مفاهیم به زبان محاوره نزدیک شود. او در کتاب «نت‌هایی برای بلبل چوبی» با آرمان‌خواهی و نگاه ایدئولوژیک خداحافظی و سعی در ساختن جهان جدیدی در شعرش می‌کند. زبان‌ساده، کوتاه نویسی، طنز، پرداختن به زندگی روزمره و پر رنگ بودن عشق از ویژگی‌های اصلی شعرهای اخیر شمس لنگرودی است.

زاگرس یاسوج میزبان تیم گیتی پسند اصفهان

از هفته دوازدهم لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور تیم زاگرس یاسوج میزبان تیم گیتی پسند اصفهان است.

در چارچوب مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور امروز پنج شنبه ۱۱ آذرماه یک دیدار در استادیوم تختی شهر یاسوج برگزار و طبق برنامه و از ساعت ۱۴.۳۰ تیم زاگرس یاسوج میزبان تیم گیتی پسند اصفهان است.

تیم زاگرس یاسوج در مقام هشتم و تیم گیتی پسند اصفهان در مکان هفتم جدول این گروه قرار دارد. تیم نفت گاز گچساران دیگر نماینده استان در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور در امیدیه به مصاف تیم نفت امیدیه می‌رود.

نشست کتابخوان ویژه نویسندگان و مولفان کهگیلویه و بویراحمد به مناسب هفته کتاب

نشست کتابخوان ویژه نویسندگان و مولفان برگزار شد

به مناسبت هفته کتاب نشست کتابخوان ویژه نویسندگان و مولفان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

در این نشست نویسندگان و مولفان کتاب‌های خود را معرفی و نقد کردند. در این نشست کتاب‌های «رستگاری در پرتو احکام قرآنی» نوشته ایوب فرمانی، «باران برحاشیه پنجره‌ها» نوشته حمید حسینیان، «اسرار رسیدن به بزرگی» نوشته مصطفی راستگو، «قوم لر در گذر تاریخ» نوشته اسماعیل جاودان سیرت، «زوریسم و سرمایه اجتماعی» نوشته مجید بایگانی، «حفاری و ازدیاد برداشت نفت» نوشته سکینه پاکنژادی، «مدیریت کارآفرینی» نوشته مجید عبدالهی ارائه شد.

گفتنی است تمامی این کتاب‌ها توسط خود نویسندگان معرفی و ارائه شد و در پایان به ارائه دهندگان بسته‌های فرهنگی کتاب اهداء شد.

ساخت فیلم کوتاه «پسر کوچک، مرد چاق» در گچساران

به همت انجمن فیلم و عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران فیلم کوتاه «پسر کوچک، مرد چاق» تصویر برداری شده و در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.

امین کریمی نویسنده و کارگردان این فیلم گفت: موضوع این اثر ضد جنگ بوده و به جنگ‌های آمریکا در آسیا و بویژه در خاورمیانه در ارتباط بوده و فیلمبرداری این فیلم در طول ۵ مرحله در منطقه سیاه مکان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امیدوارم این فیلم بتواند در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حضور پررنگی داشته باشد افزود: مدیر تولید این فیلم مهرداد علی‌پور، طرح صحنه صابرمحمدی، تصویربردار امین کریمی، امین حسینی‌فر، بهنام مهدی‌پور با همکاری احمدرضادرخشان و فرید کیامرثی، اجرای دکور فخرالدین سعادت‌زاده و ماریا از فرانسه، گریم کرم سلیمانی و ماریا، تدارکات حسین آقاجری، رضاکاویانی و عیسی حیدری و بازیگران مسعود شریف، هانیه کردلو، ملینا علیزاده، فاطمه ملک‌زاده، آذرکاهکش و بهنام مهدی‌پور است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید