» صفحه اصلی » وداع فلسطینیان با ۶ تن دیگر از شهدای انتفاضه قدس
صفحه اصلی

وداع فلسطینیان با ۶ تن دیگر از شهدای انتفاضه قدس

۲۷ آذر ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فلسطینیان ساکن سه استان کرانه باختری بعد از ظهر شنبه جنازه ۶ شهید انتفاضه قدس را تشییع کردند. بیشتر این شهدا از الخلیل بودند که دشمن صهیونیستی جنازه آنان را پس از گذشت چندین ماه صبح امروز به خانواده هایشان تحویل داد.

مردم شهرک بنی نعیم در شرق استان الخلیل جنازه شهیدان سارا الطرایره و فراس الخضور را به صورت جداگانه تشییع کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که فلسطینیان ساکن شهرک بیت اولا در غرب الخلیل جنازه شهید محمد السراحین را از مسجد الکبیر واقع در مرکز این شهرک به سمت مزار شهدا واقع در نزدیکی مسجد یاد شده تشییع کردند.

صدها فلسطینی ساکن شهرک بیت امر در استان الخلیل در یک مراسم باشکوه جنازه شهید خالد بحر را پس از اقامه نماز میت در مسجد بزرگ این شهرک به سمت مزار شهدا تشییع کردند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که تمامی بازاریان و کسبه مغازه‌های خود را به نشان اعلام عزای عمومی بسته بودند.

شرکت کنندگان در این مراسم با حمل پرچم های فلسطینی و سر دادن شعارهایی، خواستار گرفتن انتقام خون این شهدا از دشمن صهیونیستی و حمایت هر چه بیشتر از مشی مقاومت شدند.

در جریان تشییع جنازه شهید بحر درگیریی هایی میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی صورت گرفت. نظامیان اسرائیلی به سوی تشییع کنندگان گلوله های گاز اشک آور و صوتی شلیک کردند.

نظامیان صهیونیستی فراس الخضور را به بهانه اجرای عملیات زیرگیری با خودرو در ورودی شهرک یهودی کریات اربع در شانزدهم سپتامبر گذشته به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

سارا الطرایره نیز به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست در ورودی حرم حضرت ابراهیم (ع) در ماه ژوئیه گذشته به شهادت رسید و محمد السراحین نیز به ضربه گلوله نیروهای یگان ویژه ارتش اسرائیل در شانزدهم سپتامبر گذشته شهید شد و خالد بحر نیز در ورودی شهرک مذکور در بیستم اکتبر سال  جاری به ضرب گلوله دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

هزاران تن از ساکنان شهرک عصیره واقع در استان نابلس جنازه شهید رحیق بیراوی را تشییع کردند. شرکت کنندگان در این مراسم از مقابل بیمارستان رفیدیا به سمت زادگاهش به راه افتادند، صدها فلسطینی ساکن سراسر استان نابلس و روستاهای مجاور و شخصیت‌های ملی و حقوقی نیز در این مراسم شرکت کردند.

تشییع کنندگان با سر دادن شعارهایی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا، بر پایبندی ملت فلسطین به مقاومت تاکید کردند.

سخنرانان در این مراسم با ایراد نطقی بر حق ملت فلسطین در زمینه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست تاکید ورزیدند.

آنان اعلام کردند که دشمن صهیونیستی برای قتل عام ملت فلسطین نیازی به بهانه ندارد. همان طوری که این اقدام در مورد شهید بیراوی صورت گرفت.

آنان تصریح کردند که سیاست رژیم صهیونیستی در زمینه اعدام روزمره فلسطینیان و توقیف جنازه آنان هرگز جوانان فلسطینی را از ادامه راه مبارزه، مقاومت، دفاع از میهن، حقوق حقه فلسطینیان و مقابله با ظلم و ستم و سرکوبگری‌ها باز نخواهد داشت.

شایان ذکر است که ارتش صهیونیستی چند هفته پیش بیراوی را در پست بازرسی زعتره در جنوب شهر نابلس به بهانه تلاش وی برای اجرای عملیات با سلاح سرد علیه نظامیان اسرائیلی به رگبار بست. 

مردم استان جنین نیز جنازه شهید ساری ابوغراب را در زادگاهش واقع در شهرک قباطیه تشییع کردند. شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی، خواستار واکنش شدید به جنایات دشمن صهیونیستی و تحکیم و تقویت وحدت ملی و ادامه ایثارگری ها و جانفشانی ها تا زمان بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از سرزمین فلسطین شدند.

رئیس شهرک قباطیه نیز با ایراد نطقی کوتاه بر لزوم تعقیب و محاکمه و مجازات اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

قاسم علاونه از رشادت‌ها و ایثارگری های مردم قباطیه تمجید کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید