» صفحه اصلی » ۱۰ هزار خودرو و موتورسیکلت در معابر شهری کرمانشاه توقیف شد
صفحه اصلی

۱۰ هزار خودرو و موتورسیکلت در معابر شهری کرمانشاه توقیف شد

۱ دی ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سرهنگ محمد مرادی در نشست خبری که  ظهر امروز در فرماندهی پلیس راهور استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در طی این مدت ۱۰ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در معابر شهری استان کرمانشاه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۲.۵ درصدی اعمال قانون خودروها در کرمانشاه گفت: میزان اعمال قانون برای خودروهای متخلف در معابر شهری کرمانشاه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، ۲۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مرادی با اشاره به برنامه‌های پلیس راهور برای کاهش تعداد تصادفات، افزود: با تلاش مأموران در هشت ماهه نخست امسال  وقوع تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی از افزایش چهار درصدی تعداد تصادفات جرحی درون شهری در طول این مدت خبر داد و اظهار کرد: از مجموع تصادفات جرحی درون شهری ۵۹ درصد در ساعات روز و  ۴١ درصد در ساعات شب رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین گروه سنی مقصر در تصادفات بین  ٢۵ تا ٣۵ سال هستند، عنوان کرد: ٢۴ درصد علت وقوع تصادفات به دلیل سرعت غیرمجاز و ۲۰ درصد نیز به دلیل رعایت نکردن حق تقدم است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه یک هزار و ۵۱۳ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن بیمه متوقف شده‌اند، گفت: در طی این مدت یک هزار و ۶۰۱ خودرو نیز به دلیل همراه نداشتن بیمه جریمه شدند.

مرادی از ثبت چهار هزار و ۸۹۴ مورد عبور از چراغ قرمز و ۶ هزار و ۵۴۸ مورد جرایم اجتماعی خودروها توسط پلیس راهور خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۹۳۷ دستگاه خودرو و یک هزار و ۳۲۸ موتورسیکلت نیز به دلیل انجام جرایم اجتماعی توقیف شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذر ماه، ۲۵ هزار و ۷۲۶ مورد برخورد و اعمال قانون برای خودروهایی که سد معبر داشتند، ثبت شده است، بیان کرد: در طی این مدت نیز ۲۶ هزار و ۳۴۴ خودرو به دلیل استفاده از تلفن همراه، ۱۱ هزار و ۸۴۴ مورد به دلیل تجاوز به محیط پیاده‌روها و ۱۳۵ هزار و ۲۵ مورد به دلیل نبستن کمربند ایمنی اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال تعداد ۵۶ هزار و ۱۵۲ مورد نقل و انتقال خودرو ثبت شده است، افزود: همچنین در طول این مدت ۱۱۰ مورد شماره‌گذاری خودرو خارجی در کرمانشاه ثبت و ۱۵ هزار و ۵۰۱ مورد گواهینامه نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد ۴۷۰۸ مورد خودرو در کرمانشاه اسقاط و ۳۲۴ خودروی جدید، شماره‌گذاری شده است، بیان کرد: ۱۵ دوربین کنترل سرعت و ۴۷ دوربین نظارتی در معابر شهری کرمانشاه فعال هستند و به زودی این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

مرادی بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی شهر کرمانشاه را به دلیل مشکلات زیرساخت شهری دانست و اظهار کرد: بخشی از مشکلات ترافیکی نیز به دلیل ضعف در فرهنگ رانندگی مردم است.

وی برگزاری کلاسهای آموزشی را به منظور افزایش سطح فرهنگ رانندگی از سوی پلیس راهور ضروری دانست و افزود: عامل انسانی دلیل ۸۰ درصد حوادث رانندگی در سطح شهر کرمانشاه است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به یک طرفه کردن برخی از معابر سطح شهر کرمانشاه گفت: در شرایط کنونی چند معبر شهر کرمانشاه یک طرفه شده است و به زودی با همکاری شورای ترافیک چند معبر دیگر نیز یک طرفه خواهند شد.

مرادی افزود: مناطق آبادانی مسکن و چهار راه رشیدی در شرایط کنونی پر مشکل‌ترین نقاط شهر به دلیل مسائل ترافیکی است.

وی در رابطه با برنامه‌ریزی برای ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین گفت: در صورتی که قصرشیرین به منطقه آزاد تبدیل شود، کار شماره‌گذاری آنها را پلیس راهور انجام خواهد داد اما هنوز موضوعی در رابطه با شماره‌گذاری خودروهای منطقه آزاد قصرشیرین به ما ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید