» صفحه اصلی » گردشگران خارجی از کباب خوردن در رستوران‌های ایران خسته شده‌اند
صفحه اصلی

گردشگران خارجی از کباب خوردن در رستوران‌های ایران خسته شده‌اند

۱ دی ۹۵ 0۰13

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محسن رنجبر امشب در مراسم افتتاح جشنواره سفره ایرانی، منطقه پنج کشور در محل یخدان مویدی کرمان اظهار داشت: ایستگاه هفتم جشنواره سفره ایرانی به کرمان رسید.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور شامل استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان می‌شود که به میزبانی استان کرمان برگزار شده است افزود: بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا، مقاصدی هستند که گردشگران برای دیدن غذا و چشیدن غذای آن منطقه به آنجا سفر می‌کنند.

مدیرکل آموزش و تحقیقات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ نوع غذا در ایران شناخته شده است گفت: غذای ایرانی بسیار خوشمزه و ریشه در هویت و فرهنگ ایرانی دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه انواع تنوع غذایی در کشور وجود دارد ولی وقتی به رستوران‌ها و هتل‌ها می‌رویم فقط دو سه نوع غذا دارند تصریح کرد: حقیقت این است که گردشگران خارجی از کباب خوردن در رستوران‌های ما خسته شدند و بارها گفته‌اند که چقدر باید کباب بخوریم.

رنجبر با اشاره به اینکه غذاهای سنتی ایران پایه گیاهی و دارویی دارند گفت: ۸۶ درصد گردشگران که مورد مصاحبه قرار گرفتند اولین خاطره را از غذای مقصد گردشگری خود بیان کردند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل بازگشت گردشگران به مقصد گردشگری قبلی غذای آن مناطق است افزود: گردشگری از محورهای اصلی برنامه ششم توسعه است و بعد از برجام روند ورود گردشگر به کشور بیشتر شده است.

مدیرکل آموزش و تحقیقات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه لزوم توجه جدی به صنعت گردشگری از سوی دولت احساس شده است خاطر‌نشان کرد: ۴۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح کشور ایجاد شده که سهم استان کرمان در زمینه ایجاد این اقامتگاه‌ها بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در مقاصد ناشناخته و روستاها کاهش مهاجرت روستائیان را به دنبال دارد گفت: توزیع عادلانه ثروت از ویژگی‌های صنعت گردشگری است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید