» صفحه اصلی » حل مشکلات جوانان‌ در حوزه اشتغال و ازدواج نیازمند تلاش همه جانبه است‌
صفحه اصلی

حل مشکلات جوانان‌ در حوزه اشتغال و ازدواج نیازمند تلاش همه جانبه است‌

۹ دی ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مسعود سلطانی‌فر امشب در دیدار صمیمی با جوانان برگزیده و نخبه و سازمان‌های مردم نهاد خراسان رضوی در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار داشت: در ۹ دی حماسه و خروش مردم را در حفظ و حراست ارزش‌های فرهنگی، دینی، مذهبی، سیاسی و حریم ولایت را شاهد بودیم و مردم از آغاز انقلاب تاکنون همیشه در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ از فردا ‌‌آغاز می‌شود و این شهر را به خوبی به سراسر جهان معرفی خواهیم کرد. مردم خراسان رضوی به‌ویژه جوانان این استان در خرداد ۹۲ خواهان تغییر در مدیریت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بودند و کل مردم ایران با رای به دولت تدبیر و امید خواهان این موضوع بودند و در ۷ اسفند ۹۴ با انتخاب نمایندگان اصلح در مجلس تاکید ویژه‌تری داشتند و خواسته این حق هم بار دیگر در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ خواهند گفت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در داخل سمن‌ها، فعالیت‌ها، جلسات و برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام است و این اقدامات سبب کسب تجربه امروز برای قبول مسئولیت اجرایی فرداست گفت: امام راحل(ره) ذهنیت غلط زورگیری و دیکتاتوری حکومت‌های مذهبی را تغییر دادند و اینگونه جا افتاده بود که مردم ارزش و جایگاهی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند.

سلطانی‌فر ادامه داد: امام خمینی(ره) اصولی را بر مبنای ارزش‌های دینی پیاده کردند که حقوق و مردم، آزادی احزاب، حقوق شهروندی، حقوق رسانه‌ها و غیره به رسمیت شناخته شدند و این نظام سازوکار تحقق فرایندها طبق چهارچوب‌ها را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: فراز و نشیب‌های زیادی در آغاز انقلاب و سال‌های دفاع مقدس داشتیم و مردم در شرایط سخت کارنامه خوبی داشتند و در جنگ تحمیلی قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدیم، به‌گونه‌ای که امروز کمتر کسی به خود اجازه فکر حمله به ایران را می‌دهد. قدرت سیاسی ایران با هدایت مقام معظم رهبری و درایت رئیس جمهور به رخ جهانیان کشیده شد و اکنون وقت آن رسیده تا با مشارکت و حمایت جوانان اهداف مدنظر را محقق کنیم.

سلطانی فر افزود: اقتصاد کشور رشد وحشتناک با تورم بالای ۴۵ درصد در دولت‌های نهم و دهم داشت و درصد نرخ اشتغال به صفر رسید و اوج بیکاری را داشتیم و رشد اقتصادی منفی ۶.۹ درصدی را در سال ۹۱ و منفی ۱.۸ درصدی را در سال ۹۲ که نیمی از آن با مدیریت دولت قبل بود را داشتیم. در زمینه حل مشکلات جوانان در این وزارتخانه نیازمند ایجاد یک همگرایی، هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط طبق وظیفه قانونی‌شان هستیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مشکلات جوانان در ازدواج، اشتغال، تحصیل، اوقات فراغت و غیره است و با همکاری همه‌جانبه این مشکلات برطرف می‌شود و اراده رئیس جمهور در حل این مشکلات است و بارها تاکید داشته که در زمینه حل مشکلات جوانان به‌ویژه مسکن، اشتغال، ازدواج و تحصیل آنها تلاش همه‌جانبه شود.

سلطانی‌فر گفت: اقتصاد ایران بنا به تحلیل مشاوران خارجی ظرفیت اضافه شدن هزار میلیارد دلار به GDP کشور را دارد و توان ایجاد ۹ میلیون شغل جدید وجود دارد و در حال حاضر ۲۱ میلیون اشتغال وجود دارد. باید با در نظر گرفتن منافع ملی و کنار گذاشتن منابع حزبی در جهت رشد و بالندی آحاد ملت ایران به‌ویژه جوانان جامعه تلاش کرد.

رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه اظهار داشت:  از دستاوردهای سه ساله دولت برگزاری چنین جلساتی به‌صورت چهره‌به‌چهره بوده و دولت یازدهم تک‌گویی را کنار گذاشت و ارتباط مستقیم با آحاد جامعه به‌ویژه جوانان آینده ساز برقرار کرد و گزارش‌خوانی و سخنرانی یکطرفه را کنار گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: بیان نظرات و دیدگاه‌ها حقی است که باید جوانان داده شود و باید همیشه مطالبه‌گر حق بود و دولت یازدهم منشور حق‌وحقوق‌شهروندی را تدوین کرد و از جوانان درخواست دارم تا به عنوان نسل عالم جامعه این منشور را به اطلاع همگان برسانند تا آحاد مردم در ابعاد علمی و عملی به کمک دولت بیایند.

رستمی افزود: سمن‌ها بازویی قوی برای دولت هستند و آئین‌نامه انتخابات استانی سمن‌ها ابلاغ شده و تا دو هفته دیگر باید انتخابات‌ها برگزار و اعضای سمن‌های استانی انتخاب شوند.

وی بیان کرد: آغاز به‌کار مجمع علمی جوانان ایران در بهمن‌ ماه امسال در تهران برگزار می‌شود و مجمع ملی جوانان ایران با حضور اعضای مجامع استان‌ها شکل می‌گیرد و به دنبال تشکیل پارلمان جوانان در دولت آینده هستیم. طرح‌های جوانان پس از داوری و تائید مورد حمایت قرار می‌گیرد و از سمن‌ها درخواست داریم تا طرح‌های قابل اجرای خود را ارائه کنند.

رستمی ادامه داد: گزارش مکتوب مطالبات جوانان دسته‌بندی شده و در دست اقدام است و نتیجه آن تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود. از مشکلات خراسان رضوی وضعیت ناهنجار آسیب‌های اجتماعی است و از سمن‌ها درخواست ارائه طرح ویژه کاهش آسیب‌های این استان را داریم.

وی افزود: برای سال ۲۰۱۷ یک طرح ملی در مشهد با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی داریم و می‌خواهیم هنرهای جوانان در عرصه‌های مختلف را در این رویداد بزرگ به‌خوبی معرفی کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید