» صفحه اصلی » مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاری افغانستان در سال ۲۰۱۶
صفحه اصلی

مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاری افغانستان در سال ۲۰۱۶

۱۲ دی ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کارشناسان و سرمایه‌گذاران افغان می‌گویند که ۲۰۱۶ میلادی برای بخش خصوصی افغانستان به دلایل مختلف از جمله ناامنی، سال مناسبی برای سرمایه‌گذاری نبوده است.

«حاجی رحم الدین» رئیس بخش سرمایه‌گذاران افغانستان در این باره می‌گوید که فساد اداری، ناامنی‌، کمبود انرژی، نبود زمین برای سرمایه گذاران و بروکراسی در این کشور از مشکلات مهم سر راه تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان بوده است.

وی به رادیو آزادی گفته که با وجود تلاش‌ها، هنوز هم صادرات و واردات در افغانستان متوازن نیست , این‌کشور ۹۵ درصد واردات و تنها ۵ درصد صادرات دارد.

در عین حال برخی اعضای کمیسیون اقتصادی پارلمان افغانستان نیز می‌گویند که ظرفیت پایین در ادارات و عملی نشدن پروژه‌ها در زمان تعیین شده، رشد اقتصادی را در این کشور منفی کرده است.

«مزمل شینواری» کارشناس افغان نیز اظهارداشت که برخی اوقات مشکلات بین رئیس جمهور و رئیس اجرایی نیز سبب می‌شود تا کارها در ادارات دولتی با مشکلات مواجه شود و این موضوع بر وضعیت اقتصادی این کشور تاثیر منفی دارد.

به گفته برخی دیگر از کارشناسان، در سال‌های گذشته داد و ستد تجاری افغانستان با کشور‌های دیگر از راه بندر کراچی صورت می‌گرفت و برخی اوقات بخاطر مشکلات سیاسی میان افغانستان و پاکستان این مسئله با مشکلاتی روبرو می‌شود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی سطح سرمایه گذاری افغانستان و پاکستان سه میلیارد دالر بود اما حالا این رقم به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام/.

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید