» صفحه اصلی » واکنش مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی نسبت به افزایش مالیات
صفحه اصلی

واکنش مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی نسبت به افزایش مالیات

۲۶ دی ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، رضا حسینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به شایعات ایجاد شده در مورد افزایش اخذ مالیات و کاهش بودجه آذربایجان شرقی در سال ۹۶، اظهار داشت: هنوز لایحه بودجه به قانون بودجه سال ۹۶ تبدیل نشده و این آمار غیر واقعی مشخص نیست از کجا در فضای مجازی نشر یافته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ باید ۱۰ درصد درآمد کشور افزایش یابد، افزود: در این ۱۰ درصد، مبنا را میانگین درآمد عمومی بازه زمانی ۵ ساله استان‌ها قرار داده‌اند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی گفت: تعریف درآمدهای عمومی شامل درآمد گمرکات، مالیات، فروش اموال و املاک دولت و… بوده و تنها مبتنی بر مالیات نبوده است.

حسینی با اشاره به اینکه برای تنویر افکار عمومی مجبور به متوسل شدن به آمار محرمانه دولت هستم، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۶ اصفهان بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد مجموعه درآمد عمومی را محقق کند که آذربایجان شرقی ۲ هزار ۴۵۰ میلیارد برای سال ۹۶ باید درآمد داشته باشد که یک سوم اصفهان بوده و بر خلاف مباحث مطروحه است. 

وی افزود: استان تهران هم نزدیک به ۴۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد باید درآمد جذب شود که بیش از ۲۰ برابر درآمد عمومی آذربایجان شرقی است. 

مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی مباحث مطرح شده در فضای مجازی را یادآور شد و با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه بحث این نیست که از آذربایجان شرقی مالیات بیشتری دریافت شود، تصریح کرد: آذربایجان شرقی در ۵ سال اخیر که می‌گویند خوش‌خدمتی مدیران استان بوده، در درآمدهای استانی زیر ۲۰ استان آخر بوده است. 

وی با اشاره به اینکه افزایش‌های سالانه متفاوت است ولی نظر کارشناسی توان آذربایجان شرقی را کتباً به نمایندگان اعلام کرده‌ایم، ادامه داد: فعلاً درآمد و بودجه در حد لایحه است که هنوز به قانون بودجه ۹۶ تبدیل نشده و نمایندگان می‌توانند چکش‌کاری کنند. 

 حسینی با بیان اینکه دریافت مالیات در هر استان و به‌ویژه در آذربایجان شرقی در چارچوب توانمندی و قانون‌های مالیاتی بوده است، گفت: آذربایجان شرقی در سال گذشته ۸۹ درصد سهمیه خود را وصول کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دریافت مالیات غیر از رفتار عادلانه و مطابق مقررات عمل نکرده‌ایم، چرا که مالیات بر مبنای مصوب نیست بلکه بر مبنای عملکرد بوده و ازکسی بیشتر یا کمتر از عدالت مالیات دریافت نخواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید