» صفحه اصلی » جهاد دانشگاهی آمادگی تهیه اطلس حیات وحش لرستان را دارد
صفحه اصلی

جهاد دانشگاهی آمادگی تهیه اطلس حیات وحش لرستان را دارد

۶ بهمن ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیدعلی نادر دهقانی الوار عصر امروز در نخستین سمینار ملی تخصصی حیات وحش و تنوع زیستی زاگرس مرکزی که در صحن شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برگزار شد طی سخنانی لرستان را استانی برخوردار به لحاظ توان انسانی و محیطی دانست و اظهار داشت: استان لرستان دارای داشته‌های بسیار زیادی است که به هر دلیلی از این داشته‌ها خوب استفاده نکرده‌ایم و در صورتی که آنها را مدیریت کنیم می‌توانیم در سطح دنیا به یک برند تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کانون همیاران جهاد دانشگاهی لرستان یکی از کانون‌های برتر و قوی کشور در حوزه محیط زیست است، افزود: خوشبختانه این کانون بیش از یک هزار نفر عضو دارد و وجود آن سبب شده حرکت‌هایی در استان لرستان در حوزه محیط زیست انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: فعالیت‌هایی که ما در حوزه جهاد دانشگاهی انجام می‌دهیم شامل سه مرحله مسئله‌یابی، ساماندهی نیروهای انسانی و ارزیابی است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌هایی مانند حوزه سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، قرآن و عترت و دیگر حوزه‌ها فعالیت می‌کند.

دهقانی الوار با بیان اینکه دو خبرگزاری زیرمجموعه جهاد دانشگاهی هستند، گفت: خبرگزاری‌های ما نیز در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه محیط زیست فعال هستند.

وی تصریح کرد: ما به مطالعه روند اعتیاد از سال ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۶۵ در کشور پرداختیم که متوجه شدیم در سال ۱۳۶۵ ناگهانی نرخ اعتیاد در کشور به شدت پایین آمده است و طبق بررسی ما نتیجه گرفتیم که در سال ۱۳۶۵ مأموریت ملی به نام جنگ رخ داد که همه مردم در اقشار مختلف درگیر این مأموریت ملی بودند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: به عنوان یک پیشنهاد اعتقاد داریم در حوزه محیط زیست نیز مأموریت‌هایی تعیین کرده و مسئله محیط زیست را به یک دغدغه تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌هایی مانند تهیه بانک‌های اطلاعاتی پایه مطمئن علمی مقتدر، سازماندهی گروه‌های اجتماعی، تهیه اطلس‌هایی از حیات وحش استان و مستندسازی فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود و آموزش و توانمندسازی جوامع محلی آمادگی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: کانون همیاران جهاد دانشگاهی لرستان یکی از برترین کانون‌های کشور در حوزه محیط زیست است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید