» صفحه اصلی » بازگشایی محورهای مواصلاتی در همه مناطق سیستان و بلوچستان
صفحه اصلی

بازگشایی محورهای مواصلاتی در همه مناطق سیستان و بلوچستان

۷ بهمن ۹۵ 0۰6

[ad_1]

رضا اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در ۲ سال گذشته از کمترین میزان بارندگی در میان استان‌های کشور برخوردار بوده و این امر روند تامین آب شرب مردم استان را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود؛ به نحوی که مجبور شدیم آبرسانی به ۱۲۰۰ روستای سطح استان را با تانکر انجام دهیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه پس از این ۲ سال خشکسالی لطف خدا شامل حال مردم سیستان و بلوچستان شد و با بارندگی مستمر چند روز اخیر در سطح استان منابع آبی خوبی در استان تامین کرد.

وی ادامه داد: میانگین بارندگی سالانه سیستان و بلوچستان ۱۰۶ میلیمتر است ولی خوشبختانه در پی بارش مستمر روزهای اخیر در منطقه بلوچستان منابع آبی خوبی ایجاد شده و تنها در شهرستان نیکشهر ۱۶۴ میلیمتر یعنی معادل ۱.۵ برابر میانگین سالانه بارش داشته‌ایم.

اربابی بیان کرد: میزان این بارندگی در شهرستان‌های چابهار، قصرقند، کنارک، ایرانشهر، فنوج، دلگان، خاش و نیکشهر بسیار زیاد بوده و البته در پی آن مشکلاتی برای مردم استان ایجاد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شدید موجب بسته شدن ۱۶ محور فرعی ارتباطی در سطح استان شده بود که خوشبختانه با تلاش نیروهای امدادی راهداری تاکنون اکثر آنها بازگشایی شده و تنها برخی محورهای روستایی بسته است.

وی افزود: بارندگی روزهای اخیر موجب قطع برق در ۳۰ نقطه از استان شده بود که در پی تلاش بی‌وقفه ۹۶ اکیپ شرکت برق استان در حال حاضر نواقص موجود برطرف شده و برق همه نقاط وصل است.

اربابی اظهار داشت: در روزهای اخیر ۵۰ اکیپ متشکل از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس در پی بارندگی در سطح استان مستقر شدند که به تعداد زیادی از مردم استان از جمله ۹ خانم باردار امدادرسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای اخیر ۸ روستا به دلیل آنکه در مسیر آب قرار داشتند و احتمال بروز خطر برای مردم این مناطق وجود داشت، تخلیه شده و مردم آن در مناطق ایمن اسکان موقت داده شده‌اند.

وی افزود: در چند روز اخیر در سطح استان به یک هزار و ۱۸۶ خانوار اسکان اضطراری داده شده و لوازم معیشتی اولیه در اختیار آنها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید