» صفحه اصلی » تشدید درگیری داخلی گروه‌های تروریستی/ آزادی شهرک«المدیونه» در حومه «حلب» از اشغال داعش
صفحه اصلی

تشدید درگیری داخلی گروه‌های تروریستی/ آزادی شهرک«المدیونه» در حومه «حلب» از اشغال داعش

۸ بهمن ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، یگان‌های مختلف ارتش سوریه و نیروهای همپیمان به عملیات نظامی خود در حومه شرقی حلب برای آزادسازی تپه‌های «خناصر» وصل کننده حومه‌های حماه و حلب از اشغال تروریست‌های داعشی ادامه می‌دهند.تکفیری‌ها جاده مستقر در این مناطق را به طور مستمر هدف حملات خود قرار می‌دهند تا شاهراه اصلی ارتباطی شهر حلب را قطع کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌های مستمر با تروریست‌های داعشی توانستند شهرک «المدیونه» و دانشگاه المأمون در حومه شرقی حلب را از لوث آنها پاکسازی کنند.

ارتش در حال حاضر مواضع و تحرکات تروریست‌های داعشی در شرق خناصر را هدف قرار می‌دهد.

یک منبع نظامی شایعه رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی مبنی بر قطع جاده «اثریا-خناصر» در حومه جنوب شرقی حلب را بی‌اساس دانست و تاکید کرد رفت و آمد در این جاده به صورت طبیعی و عادی ادامه دارد و نبردها از آن دور است.

این منبع تاکید کرد نیروهای ارتش، تلاش‌های تروریست‌های داعشی برای محاصره منطقه «الطویحینی» در مقابل تپه‌های «الحمامات» در حومه جنوبی شرقی حلب را دفع کردند، مواضع ارتش که ماموریت تامین امنیت جاده حلب به خناصر را برعهده دارند، در این مناطق مستقر است، این تپه‌ها ۶ کیلومتر از جاده فاصله دارد و در نتیجه جاده تحت تاثیر این درگیری‌ها قرار نگرفته است.

تشدید درگیری درون‌گروهی تروریست‌های تکفیری

خبر دیگر این‌که درگیری و جنگ داخلی میان گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه همچنان ادامه دارد و این درگیری‌ها در پی برگزاری نشست «آستانه» و به سبب شرکت برخی از این گروه‌ها تشدید شده است به طوری گروه موسوم به «جیش‌الاسلام» در پی درگیری موجود میان گروه‌های تروریستی، مواضع خود در «تل مصیبین» در شمال شهر «حریتان» را تخلیه کرده است.

همچنین برخی رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی از اقدام جبهه النصره در آوردن استحکامات و ده‌ها خودرو از حومه شمالی حماه برای حمله به روستاهای «جبل‌‌الزاویه» در حومه جنوبی ادلب که تحت سیطره گروه تروریستی احرارالشام است، خبر داده‌اند.

از درعا هم خبر می‌رسد که درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی وابسته به آنچه الجیش الحر خوانده می‌شود و گروه‌های مرتبط با گروه تروریستی داعش در منطقه «ابوحجر» در حومه غربی درعا رخ داده است.

این در حالی است که گروه‌های موسوم به دموکراتیک سوریه تعدادی از تانکرهای وابسته به داعشی‌ها را در روستای «مزره» در حومه «المالکیه» در استان الحسکه در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه منهدم کردند که در نتیجه آن چند نفر کشته شدند.

خبر دیگر اینکه در حملات جنگنده‌های ارتش ترکیه به شهرهای «الباب و تادف» در حومه شمال شرقی حلب، دست‌کم ۱۰ غیرنظامی سوری جان باختند تا آمار غیرنظامیانی که از ابتدای دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه کشته شده‌اند به ۳۰۳ نفر از جمله ۶۱ کودک و ۳۶ زن افزایش یابد. دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه با عنوان ادعایی «سپرفرات» از ۱۳ نوامبر سال گذشته آغاز شده است.
انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید