» صفحه اصلی » ایمن‌سازی تمام ساختمان‌های یزد امکان‌پذیر است
صفحه اصلی

ایمن‌سازی تمام ساختمان‌های یزد امکان‌پذیر است

۲۵ بهمن ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا جواهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: وضعیت پروژه‌هایی که پروانه ساخت دارند و مسیر قانونی خود را طی کرده‌اند از لحاظ ایمنی بسیار خوب است.

نائب رئیس اول نظام مهندسی استان یزد خاطرنشان کرد: با این وجود متاسفانه ساخت و سازهایی که از مسیر شهرداری و دریافت پروانه وارد نشده‌اند اصلا قابل تضمین نیست و بسیاری از این ساختمان‌ها ایمنی لازم را ندارد.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور  با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار نفر عضو نظام مهندسی کشور هستند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشور و استان یزد این آمادگی را دارد که برای ایمنی ساختمان‌هایی که ساخته شده، اقدامات لازم را انجام دهد.

جواهری ادامه داد: نباید فراموش کنیم که هر سال زلزله‌های بالای ۵ ریشتر در کشور داریم و هر چند سال یک مرتبه هم زلزله‌های ویرانگر بالای ۶ ریشتر را در کشور شاهد هستیم.

وی  تصریح کرد: به‌طور قطع هر تولیدی که بخواهد با کیفیت انجام شود، هزینه‌های بالاتری دارد ولی امنیت و کیفیت بالای آن بسیار بیشتر از هزینه انجام شده است.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور به انتشار رأی شورای انتظامی مربوط به تخلف در زمینه خزانه‌دار نظام مهندسی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اقدام یک بد اخلاقی است که در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و هنوز هیچ رایی در ارتباط با انجام تخلف در زمینه انتخاب خزانه‌دار صورت نگرفته ‌اما به محض اینکه حکم صادر شود ما از حکم صادره چه مثبت و چه منفی پیروی می‌کنیم.

نائب رئیس اول نظام مهندسی استان یزد با اشاره به اینکه هیچ مشورتی در ارتباط با خیابان قیام از نظام مهندسی یزد صورت نگرفته، گفت: در این زمینه باید دقت شود چه افرادی از تضعیف جایگاه سازمان نظام مهندسی در جامعه نفع می‌برند.

وی میزان ساختمان‌های ناامین یزد را نامشخص دانست و گفت: امکان ایمن‌کردن ساختمان‌های ناایمن شهر وجود دارد ولی هزینه سنگینی دارد و باید بررسی صورت گیرد که چه میزان از این ساختمان‌ها ارزش مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی دارند.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: اگر عزم مردم برای ایمن‌کردن ساختمان یا حداقل بخشی از آن جدی باشد، امکان آن وجود دارد و می‌توان نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام داد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید