» صفحه اصلی » مرکل در کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی‌ها حضور می‌یابد
صفحه اصلی

مرکل در کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی‌ها حضور می‌یابد

۲۷ بهمن ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “هندلزبلات” آلمان جریانات جاسوسی های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا که منجر به افشای جاسوسی های سازمان اطلاعات امنیت آلمان هم شد از نظر خیلی ها یکی از بزرگترین رسوایی های تاریخ جمهوری فدرال آلمان محسوب می شود.

 حالا باید آنگلا مرکل هم به عنوان آخرین شاهد به کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی ها آمده و حقایقی را در این باره فاش کند و بگوید وی واقعا تا چه اندازه در جریان این جاسوسی ها قرار داشته است.

شاید این معروفترین جمله مرکل در دوران افشای جاسوسی های آمریکا از متحدان خود بود که اظهار داشت: جاسوسی در بین دوستان قابل قبول نیست.

صدر اعظم آلمان این جمله را در سال ۲۰۱۳ و بعد از اینکه مشخص شد آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفن همراه وی هم جاسوسی کرده است اظهار داشت. اما مرکل در آن زمان واقعا چه می دانست؟ در همین حال مدتهاست که این مسئله مشخص شده است که سازمان اطلاعات امنیت آلمان نیز در سطحی گسترده و سال های طولانی از شرکا، متحدان و سازمان های مختلف جاسوسی می کرده است و این در حالی بود که دفتر صدر اعظم آلمان وظیفه نظارت بر سازمان اطلاعات امنیت آلمان را بر عهده داشت.

فردا (پنج شنبه) مرکل به عنوان آخرین شاهد در کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان حضور می یابد و این پایان کار این کمیسیون بعد از سه سال و برگزاری بیش از ۱۰۰ نشست خواهد بود.

“هانس کریستین اشتروبل” از نمایندگان بلند پایه حزب سبز کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی های آمریکا در این باره اظهار داشت: من امیدوارم این یک روز حقیقت و شفافیت باشد. حالا آنگلا مرکل این فرصت را دارد که شخصیت و اعتبار خود را نشان دهد.

نمایندگان عضو کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی ها همچنین بارها تلاش کردند “ادوارد اسنودن” ، افشاگر جاسوسی های آمریکا را به کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان بیاورند که البته تلاش های آن ها در این راستا به دلیل کارشکنی های دولت شکست خورد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید