» صفحه اصلی » فیلم‌های جشنواره رشد در مدارس شهری و روستایی استان کرمانشاه اکران می‌شود
صفحه اصلی

فیلم‌های جشنواره رشد در مدارس شهری و روستایی استان کرمانشاه اکران می‌شود

۳ اسفند ۹۵ 0۰2

[ad_1]

زهره بالاگبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به آغاز اکران فیلمهای جشنواره رشد در استان اظهار داشت: نمایش فیلمها در مناطق مختلف استان از سی بهمن آغاز و تا پنج اسفند به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه ۲۴ منطقه و ناحیه در استان وجود دارد گفت: ۴۸ فیلم علمی، آموزشی و پژوهشی در این دوره در تمامی مناطق استان و حتی در روستاهای دور‌افتاده به نمایش گذاشته می‌شود.

بالاگبری از برگزاری افتتاحیه این مراسم در شهرستان پاوه خبرداد و افزود: در جشنواره فیلم رشد، فیلمهای آموزشی به صورت مستند، انیمیشن، فیلمهای کوتاه و بلند متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی نمایش داده شده و پس از پایان نمایش، فیلمها به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم رشد و توجه به فیلمسازی برای دانش‌آموزان گامی مؤثر به‌منظور اهداف عالی در تعلیم و تربیت است عنوان کرد: بهره‌گیری از صنعت سینما در آموزش، تبادل فرهنگی و هنری میان کشورها و ارتقا جایگاه فیلمهای آموزشی از لحاظ کمی و کیفی از اهداف برگزاری جشنواره رشد است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نخستین جشنواره فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد در سال ۱۳۴۲ با نام فستیوال فیلمهای آموزنده در کشور برگزار شد بیان کرد: امسال شاهد برگزاری چهل و ششمین دوره این جشنواره در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره برگزاری جشنواره و نخستین دوره آن پس از انقلاب در سال ۶۴، تحت نام جشنواره بین‌المللی فیلمهای آموزشی و تربیتی در تهران برگزار شد، اظهار کرد: از دوره بیستم نام جشنواره به نام کنونی آن یعنی جشنواره بین‌المللی فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد تغییر کرد.

انتهای پیام /

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید