» صفحه اصلی » کلاهبرداری با استفاده از پیامک یا تماس تلفنی در استان گلستان
صفحه اصلی

کلاهبرداری با استفاده از پیامک یا تماس تلفنی در استان گلستان

۴ اسفند ۹۵ 0۰10

[ad_1]

سروان وحید صاحبکاران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در چند سال گذشته برخی از کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی اقدام به اغفال شهروندان کرده و با هدایت افراد پای دستگاه‌های خودپرداز اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان کرده‌اند.

وی افزود: در یکی از موارد اخیر افرادی با شهروندان گلستانی تماس گرفته و اینچنین بیان می‌کنند که سیم کارت شما در قرعه کشی انجام شده توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه  برنده جایزه نقدی یا سفر عتبات عالیات شده یا با استفاده از عناوینی مانند برقراری تماس از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مانند “رادیو جوان” اعلام برنده شدن فرد در این برنامه و غیره و استفاده از احساسات مردم و بکارگیری شیوه‌های مختلف مالباخته را پای دستگاه خودپرداز کشانده و با وعده‌های دروغین اقدام به برداشت وجوه از حساب افراد به صورت کارت به کارت یا تغییر رمز دوم و برداشت اینترنتی یا سوء استفاده از حساب آنها می‌کنند.

مسئول پلیس فتا انتظامی گلستان تصریح کرد: همچنین برخی افراد سودجو و کلاهبردار نیز با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان با ارسال پیامک و تماس تلفنی و اعلام تبریک به مناسبت‌های گوناگون مانند اعیاد و ایام خاص و اعلام برنده شدن آنان در این ایام با استفاده از الفاظ  فریبنده افراد را اغفال کرده اند.

وی اظهار کرد: این افراد عنوان می‌دارند برای ارسال جایزه به درب منزل باید مبالغی جهت پرداخت هزینه پستی واریز شود که در صورت واریز مبلغ از سوی مالباخته ارتباط تلفنی قطع شده و به هیچ وجه جواب‌گویی انجام نمی‌شود.

مسئول پلیس فتا گلستان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در فضای مجازی جهت دریافت مشاوره با شماره تماس های ۲۱۸۲۲۹۶۷ و  ۲۱۸۲۲۹۴۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید