» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » حجت‌الاسلام طاهری اصفهانی به رحمت ایزدی پیوست
سینما و تئاتر

حجت‌الاسلام طاهری اصفهانی به رحمت ایزدی پیوست

۳۰ فروردین ۹۶ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن طاهری اصفهانی از روحانیون مبارز و زندان‌رفته که بیش از ۸۰ سال از عمرش می‌گذشت، به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

وی از جمله افرادی بود که پای اعلامیه‌های دفاع از امام و انقلاب را امضا می‌کرد. طاهری پس از انقلاب به تدریس مشغول بود و چندسالی هم نمایندگی ولی فقیه را در دانشگاه الزهرا(س) بر عهده داشت.

همچنین امامت مسجد محمودیه در منطقه سرچشمه برعهده حجت‌الاسلام طاهری بود.

فرزند محمود ابوالحسنی (اخوان) از مبارزان انقلابی ضمن تأیید این خبر به فارس گفت: پدرم تعریف می‌کرد شاهکار شیخ حسن طاهری، سخنرانی در مراسم ترحیم شهدای مدرسه فیضیه در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بود.
وی ادامه داد: ساواک برگزاری هرگونه مراسم یادبود و ترحیم را ممنوع کرده بود، شیخ حسن با لباس مبدل (کت‌وشلوار و کراوات) وارد حرم می‌شود. پای منبر لباس روحانیت به تن می‌کند و پس از سخنرانی برق‌ها را قطع می‌کنند تا ساواک نتواند او را دستگیر کند. ایشان هم مجدداً لباس مبدل تن می‌کند و از درب پشتی امامزاده حمزه(ع) به سمت نفرآباد می‌رود و از مهلکه می‌گریزد.

ابوالحسنی تأکید کرد: حجت‌الاسلام طاهری به شدت شهرت‌گریز بود، به همین دلیل مصاحبه یا تصویری از ایشان نیست. البته شاید مرکز اسناد انقلاب اسلامی مستنداتی از ایشان داشته باشد.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید