» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » امام به رفاه و آسایش محرومان جامعه توجه ویژه‌ای داشت
سینما و تئاتر

امام به رفاه و آسایش محرومان جامعه توجه ویژه‌ای داشت

۱۶ خرداد ۹۶ 0۰15

[ad_1]

غلامرضا خارکوهی تاریخ پژوه و نویسنده گفت: امام مخالف شکاف طبقانی و اقتصادی در جامعه بود و به همه، اعم از دولت و مسئولان و به افراد مُتمکّن توصیه می‌کرد برای رفاه اقشار محروم تلاش نمایند. از نظر امام، مستضعفان و مستمندان و زاغه‌نشینان، عیال خداوند و ولی نعمت ما هستند و اساسا دین اسلام برای مستضعفین آمده و خیر دنیا و آخرت ما در رسیدگی به حال محرومان جامعه است.

این پژوهشگر تاریخ افزود:امام در یکی از سخنرانی‌های مهم خود در سال ۵۸، جبران مسائل اقتصادی جامعه را «اول مرتبه زندگی مردم» معرفی  کرده و می گوید اگر مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه جبران و حل نشود مردم مایوس می شوند و انفجاری پیش می آید که هیچکس نمی تواند جلویش را بگیرد.

خارکوهی با اشاره به شیطنت مطبوعات ملی‌گرا و سکولار که در سال های اخیر مجوز انتشار گرفته اند و از آزادی سیاسی جمهوری اسلامی سوء استفاده می کنند، گفت: این نشریات متاسفانه در آزادی کامل و با پشتوانه مجوز وزارت ارشاد ، دوره پهلوی را برای نسل امروز طوری ترسیم می کنند و می نویسند که گویی در حکومت شاه زندگی مردم گل و بلبل بوده ، و همه زندگی کاخ نشینی داشته اند و روی پر قو می خوابیدند و همه در بهشت برین و رفاه کامل زندگی می کردند!

وی اضافه کرد:ما بخوبی بیاد داریم که در دوره پهلوی جز تعداد معدودی ، قریب به اتفاق جمعیت جامعه در فقر و فلاکت اقتصادی دست و پا می زدند و حتی در اطراف شهرهای کوچک و بزرگ عده زیادی بصورت زاغه نشین زندگی می کردند. در آن دوره شکاف طبقانی بسیار بیشتر از اکنون بود، و این را هم مشاهدات ما و آمارها و گزارشات خود رژیم پهلوی بخوبی نشان می دهد. ولی چون نسل جوان امروز ، بدبختی های اقتصادی و معیشتی آن دوره را ندیده، تحت تاثیر نوشته های دروغ مطبوعات ملیگرا و معاند قرار می گیرد و به تدریج نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بدبین می شود که این خطرناک است و گناه آن بردوش مطبوعات و رسانه هایی است که با مجوز دولت جدید و یارانه بیت المال اینگونه مطالب دروغ را با ادبیاتی جذاب و بظاهر معقول به ذهن جوانان تزریق می کنند.

این پژوهشگر تاریخ معاصر تصریح کرد:خدماتی که پس از پیروزی انقلاب تاکنون شده نه در دوره ۵۷ ساله پهلوی ها انجام شده و نه در هیچ یک از ادوار تاریخ ایران . دروغ هایی که رسانه های ملیگرا و اساتید غرب زده در سر کلاس درس دانشگاه ها بر علیه انقلاب اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی می گویند ظلم بزرگی است که به کشور و ملت خود می کنند و در واقع اینها تیشه به ریشه ایران و فرزندان خود می زنند.

خارکوهی با اشاره به اینکه ملیگرا و روشنفکر واقعی هیچگاه کشور خود را تحقیر نمی کند، گفت: اینها حتی ملیگرای واقعی هم نیستند زیرا اگر بودند کشور و وطن خود را در منظر جهانیان خار و خفیف نشان نمی دادند. به عبارت دیگر ملیگراها و اساتید و روشنفکران سکولار با تضعیف کشور و دولت ایران، نقش بلندگوههای مجانی دول خارجی را بازی می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ عاقلی منکر مشکلات اقتصادی و بیکاری فعلی نیست، گفت:ما باور داریم که در ده سال اخیر، هم بخاطر تحریم های ظالمانه امریکا و اروپا ، و هم بی مدیریتی دولت ها و مسئولان سیاسی اجرایی ، کشور ما دچار فقر و بیکاری و فساد اقتصادی شده ، ولی این به معنای نادیده گرفتن خدمات بی شمار انقلاب طی دهه های گذشته در زمینه توسعه اقتصادی و عمرانی و فرهنگی نیست؛ و نباید به بهانه انتقاد از مشکلات موجود، کل خدمات تاریخ جمهوری اسلامی را در زمینه گسترش دانشگاه ها و فضاهای آموزشی، تولید برق، احداث جاده ها و اتوبان ها، انشعابات وسیع گاز ، آبرسانی، توسعه صنایع فولاد، صنایع موشکی، هوا فضا، هسته ای، سدسازی، سیلوسازی، صنایع دارویی، لوازم خانگی، خودکفایی گندم و گوشت، تولید محصولات کشاورزی و لبنی نادیده گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید