» مطالب گذشته » ایران ۱۰ نفره هم از کره جنوبی امتیاز گرفت/ ژن خوب فوتبال ایرانی در آسیا
مطالب گذشته

ایران ۱۰ نفره هم از کره جنوبی امتیاز گرفت/ ژن خوب فوتبال ایرانی در آسیا

۹ شهریور ۹۶ 0۰7

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی سئول و در حضور ۶۳ هزار و ۱۲۴ تماشاگر به مصاف کره جنوبی رفت. این بازی برای ملی پوشان ایران تشریفاتی است و آنها صعودشان را به جام جهانی قطعی کرده بودند.  بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم ملی ایران در حالیکه صعودش پیش از این بازی قطعی شده بود با این حال در این مسابقه حیثتی به خوبی جنگیدند و با وجود اینکه تقریبا یک نیمه ۱۰ نفره بازی  کرد اما مقابل کره جنوبی تسلیم نشد و همچنان رکورد بی شکست بودن و گل نخوردنش را حفظ کرد.

کره جنوبی هم با یک امتیازی که در این بازی گرفت وضعیتش برای صعود قطعی به روز آخر کشیده شد.

دقیقه ۴ مسابقه اشکان دژاگه از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و پزشک تیم ملی او را در کنار زمین مداوا کرد.

دقیقه ۱۲ ضربه کرنر ایران خطرساز شد و توپ به محمد انصاری رسید و ضربه او از بالای دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت. بعد از این صحنه بازیکنان نیمکت نشین کره از باز نشدن دروازه‌شان خوشحال شدند و تصویر جالبی از سوی کارگردان تلویزیونی به تصویر کشیده شد.

دقیقه ۱۵ کره جنوبی صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه ایران شد که این ضربه پس از برخورد به مدافعان تیم ملی راهی کرنر شد. قبل از زدن این ضربه کاشته کی روش با بازیکنان تیم ملی صحبت می کرد و از آنها خواست به خوبی جاگیری کنند و حتی از نحوه ایستادن آنها ناراضی بود.

دقیقه ۱۹ کره جنوبی صاحب یک موقعیت گلزنی شد و ضربه کاشته این تیم روی سر مهاجمش فرود آمد و ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به اوت رفت.

تیم ملی در این بازی  پژمان منتظری و سیدجلال حسینی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و محمد انصاری و مرتضی پورعلی گنجی در قلب خط دفاعی قرار گرفته‌اند.

دقیقه ۲۱ توپ در محوطه جریمه ایران به دست سعید عزت الهی برخورد کرد اما داور استرالیایی اعتقادی به پنالتی برای کره جنوبی نداشت.

دقیقه ۲۳ رضا قوچان نژاد یک موقعیت ایده ال گلزنی را از دست داد و توپ را داخل محوطه شش قدم به بالای دروازه کره کوبید.

دقیقه ۲۹ ضربه کاشته بازیکنان کره را مدافعان برگشت دادند اما در این صحنه خطای لی چای سون روی وحید امیری باعث مصدومیت  جزیی این بازیکن شد. 

دقیقه ۳۷ شوت رضا قوچان نژاد را دروازه بان کره جنوبی مهار کرد.

از دقیقه ۴۰ بازیکنان ذخیره کره جنوبی مشغول به گرم کردن شدند.

نیمه دوم:

دقیقه ۵۴ برخورد سعید عزت الهی با بازیکن کره جنوبی باعث شد که بازیکن ایران از ناحیه صورت مصدوم شود اما هنگام به زمین آمدن پایش به صورت غیر عمد به سر بازیکن کره خورد تا داور او را اخراج کند.  

دقیقه ۵۵ کی روش بعد از ۱۰ نفره شدن تیم ملی ایران بلافاصله یک تعویض انجام داد و قوچان نژاد را از زمین بیرون کشید و علی کریمی را جایگزین او کرد. 

دقیقه ۶۳ مهدی طارمی جانشین اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی شد و اشکان قبل از خروج از زمین بازوبند را به احسان حاج صفی داد.

دقیقه ۶۴ برخورد بازیکن کره جنوبی با حاج صفی باعث مصدومیت کاپیتان ایران از ناحیه صورت شد.

دقیقه ۷۰ تیم ملی سعی در کنترل بازی دارد و بازیکنان در زمین خودی جمع شده‌اند و در ضد حملات خطرساز هستند. در این دقیقه ارسال امیری با اشتباه دروازه بان کره همراه شد و توپ مقابل پای طارمی به زمین خورد ولی مهاجم ایران نتوانست از این فرصت استفاده کند.

دقیقه ۷۵ خطا روی امیری باعث اعتراض شدید کی روش به داور چهارم شد و سرمربی تیم ملی از عملکرد داور به شدت ناراضی بود.

دقیقه ۷۷ روزبه چشمی توپ بازیکن کره را دفع کرد اما داور استرالیایی یک ضربه خطا به سود کره چسبیده به محوطه جریمه اعلام کرد همین مساله باعث اعتراض بازیکنان به داور شد. ضربه کاشته کره با اختلاف اندکی از بالای دروازه ایران به اوت رفت.

زمین مسابقه بسیار ناهموار به نظر می‌رسد و در تصاویر تلویزیونی بخش‌هایی از زمین که چمنش کنده شده بود را به تصویر کشید.

سامان قدوس بازیکنی که کی روش او را از تیم‌های سوئدی به تیم ملی دعوت کرده امروز در ترکیب اصلی و حتی فهرست تیم برای تقابل با کره جنوبی قرار نداشت.

پیتر گرین داور استرالیایی به مرتضی پورعلی گنجی از ایران و چوی چول سون از کره کارت زرد نشان داد. سعید عزت الهی از ایران هم در دقیقه ۵۴ از سوی داور اخراج شد.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری (از دقیقه ۷۶ روزبه چشمی)، محمد انصاری، رضا قوچان نژاد (از دقیقه ۵۵ علی کریمی)، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه (از دقیقه ۶۳ مهدی طارمی)، رامین رضائیان

سرمربی: کارلوس کی روش

 

انتهای پیام/س

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید