» مطالب گذشته » حکایت ناتمام تعاونی مسکنی که کلنگ ساخت و ساز آن را رئیس جمهور بر زمین زد
مطالب گذشته

حکایت ناتمام تعاونی مسکنی که کلنگ ساخت و ساز آن را رئیس جمهور بر زمین زد

۱۴ شهریور ۹۶ 0۰83

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس یکی از کارکنان تعاونیشهاب شهر متعلق به کارکنان پایگاه یکم شکاری مهرآباد در رنجنامه‌ای به خبرگزاری فارس نوشت: در سال ۱۳۷۰ مسئولین پایگاه یکم شکاری مهرآباد اقدام به تشکیل یک تعاونی با مبایعه‌نامه چهار قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۳۰ هکتار کردند. زمین‌های مذکور در ضلع جنوبی آزادگان ابتدای جاده فیروز بهرام واقع شده است، در این رابطه برای عضویت در تعاونی و خانه دار شدن اعضاء پرداخت یکصد هزار تومان در نظر گرفته شد که درنهایت به ۴۱۰ تومان  رسید.

وی تصریح کرد: چگونگی تهیه ۴۱۰هزار تومان در آن زمان بسیار سخت و دشوار بود و شخصا با فروختن خودرو شخصی و فروش وسائل شخصی توانستم عضو تعاونی پرسنل نیروی هوائی (شهاب شهر) شوم. تمام پول خرید زمین توسط اعضا پرداخت و از هیچ نهاد و ارگانی کمک نقدی و غیرنقدی دریافت نشد.

به گفته این عضو تعاونی شهاب شهر در سال ۱۳۷۱ کلنگ احداث ساختمان‌های تعاونی توسط رئیس‌جمهور وقت و فرمانده نیروی هوایی به زمین زده شد، اما پس از ساخت چندین واحد آپارتمان چهار طبقه که اسکلت فلزی آنها تمام شده بود و همچنین نصب فونداسیون در چندین قسمت دیگر زمین فدانسیون ورق برگشت و سرنوشت مسکن کارکنان تعاونی به گونه دیگری ورق خورد.

وی توضیح داد: پس از برکناری آقای کرباسچی شهردار وقت، مأمورین شهرداری سر زمین آمدند و آهن‌آلات زده شده را تخریب و اسکلت‌های زده شده را از بین بردند و توقف ساخت پروژه اعلام شد، حال آنکه برای ساخت پروژه بند ۱ و ۲ طبق گزارش شهرداری ۳.۴۹۰.۱۲۹.۴۷۰ ریال جهت انجام کار توسط شهرداری گرفته شده بود و البته پس از مدتی تصمیم گرفتند این مبلغ به تعاونی عودت داده شود.

وی ادامه داد: در عین حال به دلیل محدویت نقدینگی شهرداری، تصمیم گرفته شد متراژ ۳۰هزار مترمربع زمین در منطقه ۲۲ کن به تعاونی تحویل داده شود و البته و هنگام تحویل زمین متراژ ۲۶۰۰۰ مربع تحویل تعاونی شد. 

عضو تعاونی کارکنان پایگاه یکم شکاری ادامه داد: در آن زمان یعنی حوالی سال ۷۲ ساخت پروژه لتمان کن در زمین مذکور کلید خورد و اما این بار برای عضویت با هر آنچه پس‌انداز داشتیم و فروش وسایل منزل و غیره نتوانستیم برای مشارکت در پروژه لتمان کن پول لازم را تهیه و سرپناهی تهیه کنیم و به همین دلیل از سرمایه‌گذاران بیرون از تعاونی عضوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد:اعضای تعاونی که از پرسنل زحمت‌کش نیروی هوائی و ۸ سال دفاع مقدس اکثراً از پایگاه‌‌های هوائی سطح کشور بودند، به علت انجام وظیفه کمتر می‌توانستند در تعاونی حضور داشته باشند و مسائل را از نزدیک دنبال کنند، بنابراین شخصا در سال ۱۳۸۵ پس از سی سال خدمت بازنشسته شدم و چون فاقد سرپناهی برای خود و خانواده بودم پیگیر عملکرد هیأت مدیره شدم. 

وی ادامه داد:بر این اساس گزارشیرا تهیه و در ۳ مردادماه ۸۹ در ملاقات مردمی شهردار تهران بزرگ آقای دکتر قالیباف به همراهان وی ارائه کردم که در پیگیری‌های متعدد جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکردم، علاوه بر این در ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۰ کتباً پیگیر گزارش شدم و از دفتر شهردار تهران جوابی دریافت نکردم. 

عضو تعاونی شهاب شهر اضافه کرد: در تاریخ  ۲۵ آبان‌ماه گزارش تنظیم شده وقایع تعاونی را در ملاقات مردمی رئیس‌جمهور دکتر احمدی‌نژاد به همراهان ایشان تحویل دادم و در پیگیری گزارش آقای قالیباف متوجه شدم شهردار منطقه ۱۸ به وضعیت تعاونی شهاب که ۳۲۴۱ نفر عضودارد و از پرسنل نظامی هستند، مساعدت و کمکی نکرده و دستورهای داده شده به نامه‌های وارده را مدنظر قرار نداده است.

وی گفت: پس از چندین هفته  ۱۱ بهمن‌ماه سال ۹۰ از دفتر ریاست‌جمهوری اطلاع داده شد برای ملاقات با هیأت دولت در میدان راه‌آهن حضور داشته باشیم. ملاقات انجام شد، مسئولین شهرداری گزارش را به وزارت کشور فرستادند. در پیگیری گزارش به استانداری تهران و از آنجا به استانداری قسمت بازرسی استانداری و در آخر باز هم به بازرس شهرداری مرکز فرستاده شد. در پیگیری از بازرسی شهرداری از آنجائی که قبلاً به آن دفاتر مراجعه مکرر کرده بودم اعلام شد پیگیری می‌کنیم. 

این بازنشسته پایگاه شکاری مهرآباد با اشاره به سایر پیگیری‌هایش از اداره مستغلات شهرداری و اختلافات مطرح با هیات مدیره تعاونی افزود: شهرداری منطقه ۱۸ گویا نامه‌های وارده را بایگانی و درنهایت نامه‌ای را به آقای چمران عضو شورای شهر فرستاد، این نامه طوری تنظیم شد که به قول معروف، تیر خلاصی را به تعاونی شهاب شهر نهاجا زد که تصویر نامه به پیوست می‌باشد.

این عضو تعاونی مسکن خاطرنشان کرد: طبق آئین‌نامه بخش تعاون، آن دسته از تعاونی‌ها که نتوانستند مسکن برای اعضای خود بسازند، با هماهنگی اداره تعاون می‌توانند زمین را بین اعضا تقسیم کنند، بنابراین پس از تشکیل مجمع عمومی و رأی اکثریت اعضا زمین با هماهنگی جهاد کشاورزی تقسیم شد.

وی با اشاره به تغییر هیات مدیره تعاونی پس از این مراحل افزود: این‌بار به دستور شهرداری منطقه ۱۸ مسئولیت تعاونی در اختیار شهرداری اسلامشهر قرار گرفت، اما حال که زمین‌ها تقسیم شده باز هم از شهرداری منطقه ۱۸ ناحیه ۱۷ مأموران مراجعه و اعلام می‌کنند تقسیم زمین خلاف بوده است.

به گفته این عضو تعاونی هم اکنون اعضا نمی‌دانند زمین‌شان مربوط به کدام شهرداری است.

وی در پایان یادآور شد در نامه مهندس چمران بند ۵ شهرداری منطقه ۱۸ اعلام شده است، احتمالاً معوض انجام شده ، در صورتی که زمین لتمان کن معوض نبوده و بر اساس مبادله انجام شده شهرداری آن زمین را به تعاونی شهاب شهر فروخته است. 

به گفته وی با این تفاسیر بیش از ۳۲۰۰ عضو تعاونی کارکنان پایگاه‌های هوایی بلاتکلیف هستند و امیدوارند پس از سالیان سال سردرگمی و در شرایطی که اغلب به سن بازنشستکی کهولت رسیده‌اند در وضعیت زمین‌های مذکور گشایشی شده و عواید آن بخشی از مشکلات زندگی خود و خانوده‌هایشان را در این ایام چاره کند.

انتهای پیام/م

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید