» مطالب گذشته » منشأ مسیریاب ویز رژیم صهیونیستی است/ سرویس نقشه ملی سرعتی بالاتر از گوگل‌مپ دارد/ نمی‌توانیم اینستاگرام را فیلتر کنیم
مطالب گذشته

منشأ مسیریاب ویز رژیم صهیونیستی است/ سرویس نقشه ملی سرعتی بالاتر از گوگل‌مپ دارد/ نمی‌توانیم اینستاگرام را فیلتر کنیم

۱۶ شهریور ۹۶ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امیرحسین دوایی ظهر امروز در دهمین نشست هم‌اندیشی و سومین همایش فرهیختگان و دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش ای‌سی‌تی در نوآوری و افق‌هایی که از این رهگذر در برابر چالش‌‌ها وجود خواهد داشت اشاره و اظهار کرد: باید بپذیریم که بیش از ۸۰ درصد از دارایی‌های جهان غیرملموس است.

وی بیان کرد: از این نظر که در برخی موارد برندهایی هستند که قیمت آنها بالای ۲۰ میلیارد دلار است، چراکه مردم دنیا به برخی از برندها اعتماد بیش از حد دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات تصریح کرد: برای مثال سیستم ویزبا منشأ رژیم صهیونیستی در حال غلبه بر بر ایده گوگل‌مپ بود به همین خاطر گوگل به سراغ آن رفت و این ایده را که تنها ۱۲۰ نفر پشت آن بودند به مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار خریداری کرد، بنابراین باید به نقش ایده در کسب و کار توجه بیشتری کرد.

وی به طرح نقشه ملی و سرویس نقشه ملی اشاره کرد و گفت: این سرویس بالاترین سرعت را در کشور دارد و سرعت آن از گوگل‌مپ و ویز بیشتر خواهد بود.

دوایی بیان کرد: امروزه در هر جا که عدالت وجود نداشته باشد در شبکه پهن‌باند کشور هیچ بی‌عدالتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دنیا مردم روی کامپیوترهای خود برای عدم دسترسی بچه‌ها فیلترینگ می‌گذارند، افزود: متأسفانه در ایران که باید به ارزش‌ها بسیار توجه داشته باشیم، والدینی فیلترشکن روی کامپیوترهای خانگی نصب می‌کنند بدون اینکه به مضرات آن برای بچه‌های خود توجهی داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه فیلترینگ روی اینستاگرام انجام شد و ۹۵ درصد مطالب نامطلوب آن فیلتر شد، افزود: در رمزگذاری که جدیدا روی این سرویس آن انجام شده دیگر هیچ فیلترینگی نمی‌تواند چاره‌ساز باشد که این چالش تکنولوژی و فناوری است.

انتهای پیام/ی

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید