» مطالب گذشته » وزش باد و رگبار باران در برخی استان‌‌های شمالی‌/ ادامه گردوخاک در زابل و گرما در آبادان‌
مطالب گذشته

وزش باد و رگبار باران در برخی استان‌‌های شمالی‌/ ادامه گردوخاک در زابل و گرما در آبادان‌

۱۹ شهریور ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی،‌ از بعد از ظهر روز دوشنبه با تقویت جریان‌های خنک شمالی دراستان‌های گیلان، مازندران و مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این موج روز سه‌شنبه سبب بارش باران در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی و ارتفاعات شمالی سمنان و شمال خرسان رضوی خواهد شد.

در ساعات بعد از ظهر امروز و روز دوشنبه در مناطقی از غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابر و احتمال رگبار باران با رعدوبرق وزش باد وجود دارد. در سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

این گزارش حاکی است آسمان تهران فردا صاف گاهی وزش باد اوایل شب نیمه ابری و افزایش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ و ۲۵ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز شانزده شهریورماه ۲۱۵.۲ ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۷.۹ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۹۰.۴ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم متعلق منطقه بستک استان هرمزگان به میزان ۲۲ میلی‌متر و‌ گرمترین منطقه در این هفته شهر آبادان استان خوزستان بود‌.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشور را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/م

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید