» مطالب گذشته » بروز فاجعه ملی با مرگ ۵۵ هزار موتورسیکلت سوار طی ۱۰ سال اخیر/ استفاده از کلاه ایمنی باید به فرهنگ تبدیل شود
مطالب گذشته

بروز فاجعه ملی با مرگ ۵۵ هزار موتورسیکلت سوار طی ۱۰ سال اخیر/ استفاده از کلاه ایمنی باید به فرهنگ تبدیل شود

۲ مهر ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم بستان‌آباد، محمد وحدتی هلان، مرگ ۵۵ هزار موتورسیکلت سوار طی ۱۰ سال را فاجعه‌آمیز خواند و اظهار داشت: افزایش آمار تصادفات جاده‌ای وحشتناک و به نوعی فاجعه ملی است.

وی با بیان اینکه عوامل مؤثری در بروز افزایش تصادفات با موتور نقش دارد، اضافه کرد: عدم رعایت حق تقدم و توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و از مهم‌تر عدم استفاده از کلاه ایمنی  از عوامل مؤثر در تصادفات موتورسیکلت‌ها است که در این رابطه می‌طلبد با فرهنگ‌سازی مناسب از سوی صداوسیما و رسانه‌ها استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران به فرهنگ تبدیل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های فرسوده نقش عمده‌ای در تصادفات جاده‌ای دارند با تأکید بر لزوم از رده خارج کردن آنها، افزود: همانطور که در تولید خودروها به استانداردها توجه می‌شود در جهت تولید و صادرات موتورسیکلت‌های استاندارد نیز باید گام برداشت و همچنین برای سریع‌تر از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده باید تسهیلات ارزان قیمت بانکی و مشوق‌هایی در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد.

وحدتی هلان با بیان اینکه برای کاهش تصادفات برخورد با موتورسیکلت‌های فرسوده از سوی پلیس باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید با ارائه آموزش‌های لازم و همچنین فرهنگ‌سازی مناسب سطح فرهنگ رانندگان در کشور ارتقا یابد تا کشته‌های ناشی از سوانح رانندگی کاهش یابند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هرچه سریع‌تر در جهت تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به برقی گام بردارد، تصریح کرد: این موضوع باید در دستور کار وزارت صنعت قرار گیرد.

انتهای پیام/ذ

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید