» مطالب گذشته » صالحی: ۳ هدف، ۹ مسئله و ۴٠ برنامه با شعار گفت‌وگو، حقوق و هویت فرهنگی در دولت دوازدهم/ قراردادهای ارشاد و نهادهای وابسته شفاف بیان می‌شود
مطالب گذشته

صالحی: ۳ هدف، ۹ مسئله و ۴٠ برنامه با شعار گفت‌وگو، حقوق و هویت فرهنگی در دولت دوازدهم/ قراردادهای ارشاد و نهادهای وابسته شفاف بیان می‌شود

۳ مهر ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم اظهار داشت: آنچه در این یک ماه انجام شده اعتقادم این است رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی است و مسئولان باید ببینند چه کرده‌اند، ما مسئولان هر مقدار خود را در معرض این قضاوت قرار دهیم؛ بیشتر بهره می‌بریم.

*۳ هدف، ۹ مسئله و ۴٠ برنامه با شعار گفت‌وگو، حقوق و هویت فرهنگی در دولت دوازدهم

وی افزود: برنامه‌ای که از ناحیه وزرا به مجلس ارائه می‌شود؛ اول برای رای اعتماد است یا برای اینکه عمل شود، نگاه بنده به اعتبار اینکه برداشت شخصی من از اخلاق این است مجلس بر مبنای رای اعتماد طبعا برنامه را باید به عنوان عمل نگاه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادمه گفت: پس از رای اعتماد نظرات اصلاحی مکمل به اعتبار سرعت زمان گاهی همپوشانی‌ها و نظرات اصلاحی را دریافت کردم و ویرایش نهایی انجام شد در آنچه الان داریم ۳ هدف، ۹ مسئله و ۴٠ برنامه را در دولت دوازدهم در ارشاد با شعار گفت‌وگو، حقوق و هویت فرهنگی داریم.

صالحی افزود؛ این سه بسته و چهل برنامه در فضای ارشاد کلید اقداماتش زده شده، به همه معاونت‌ها و مدیریت‌ها نامه ارسال شده و مسئولیت‌ها با ستاره مشخص شده تا اقدامات خود را متناسب با آن ارایه دهند. امیدواریم به سه تا پنج اقدامات اساسی برسیم پاره‌ای از اقدامات ستاره دار و مهم و برخی اقدامات جاری برسیم. امیدواریم تا پایان مهرماه بسته اقدامات ما کامل شده باشد هم تعهدات ما نسبت به هنر و فرهنگ و رسانه و هم مجلس و هم نقشه راه با این چشم‌انداز عملیاتی شود. امیدواریم تا پایان مهر این مجموعه اقدام را جامع داشته باشیم اقدام دوم، برنامه ١٠٠ روزه ارشاد بود.

*قرارداد مخفی نخواهیم داشت

وی در ادامه گفت: آقای روحانی تاکید داشتند هر وزارتخانه برنامه صد روزه جهت ارایه اقدامات و اجرای آنها بیان شود این مسئولیت به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است، ما هم متعهد به اجرای آن هستیم. این بسته در چند حوزه برای صد روز ارایه شده، بهبود فضای کسب و کار فرهنگی و رسانه‌ای، شناسایی آیین‌نامه‌هایی که مانع کسب و کار است، به نحوی شناسایی نقاط مختل‌کننده که مانع انجام امور می‌شود.

صالحی اضافه کرد: بخش دیگر در حوزه شفاف‌سازی است، در ارشاد اقداماتی پیش بینی شده، انتشار تمامی هزینه و بودجه برنامه‌های فرهنگی، بودجه همه برنامه‌ها انتشار عام می‌یابد، قراردادهای ارشاد و نهادهای وابسته شفاف بیان می‌شود و قرارداد مخفی نخواهیم داشت.

او تاکید کرد: مردم حق دارند بدانند ارشاد با چه کسانی ارتباط حمایتی یا کاری دارد،‌ مورد دیگر بحث گفت‌وگوی فرهنگی هنری است که بخشی از شعار ارشاد است، تشکیل دبیرخانه گفتگوی فرهنگی هنری و رسانه‌ای از برنامه‌های ارشاد است.

 

این خبر در حال بروز رسانی است …

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید