» مطالب گذشته » رهبر دموکرات‌های سنا از جدایی کردستان از عراق حمایت کرد
مطالب گذشته

رهبر دموکرات‌های سنا از جدایی کردستان از عراق حمایت کرد

۶ مهر ۹۶ 0۰3

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی گزارش داده، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای رسما از جدایی منطقه کردستان از عراق حمایت کرد.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به نتیجه همه‌پرسی در کردستان، آمده است: «معتقدم که کردها باید هرچه زودتر دولتی مستقل داشته باشند و موضع دولت ایالات متحده هم باید حمایت از یک روند سیاسی باشد که آرمان‌های کردها برای داشتن کشوری مستقل را تأمین کند.»

در این بیانیه که روزنامه یواس‌ای‌تودی آن را منتشر کرده، رهبر دموکرات‌های سنا با اشاره به همسویی کردهای عراق با آمریکا، نوشته است: «ایالات متحده باید از حق تعیین سرنوشت قوی‌ترین متحدان ما حمایت کند.»

این سناتور ارشد دموکرات با بیان اینکه عراق باید با کردها وارد مذاکره شوند، کشورهای همسایه عراق را به دلیل مخالفت با جدایی کردستان به خودخواهی و تلاش برای حفظ وضع موجود متهم کرد و نوشته است که آن‌ها باید به حق کردها برای تعیین سرنوشت احترام بگذارند.

دولت آمریکا به صورت رسمی با جدایی کردستان عراق مخالفت کرده و دستکم زمان برگزاری همه‌پرسی را نامناسب خوانده بود، با این وجود حلقه اصلی مشاوران «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق همگی آمریکایی هستند. «زلمای خلیل‌زاد» مشاور ارشد بارزانی یکی از گزینه‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای وزارت خارجه بود.

انتهای پیام/ق

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید