» مطالب گذشته » تجزیه سرزمین‌ها و تضعیف دولت‌های منطقه سیاست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست/ برگزاری رفراندوم در کردستان عراق کاملاً در جهت منافع آمریکا و اسرائیل است
مطالب گذشته

تجزیه سرزمین‌ها و تضعیف دولت‌های منطقه سیاست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست/ برگزاری رفراندوم در کردستان عراق کاملاً در جهت منافع آمریکا و اسرائیل است

۷ مهر ۹۶ 0۰4

[ad_1]

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: موضوع فرسایش قدرت‌ها در خاورمیانه در دستور کار ایالات‌متحده آمریکاست و این سیاست از زمان ریاست جمهوری بوش و سپس اوباما دنبال می‌شد.

وی افزود: داعش نیز باهدف تضعیف دولت‌ها در خاورمیانه توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه ایجاد شد و امروز روی دیگر این سناریو یعنی تضعیف قدرت‌ها با برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق رو شده است و امروز اقلیم کردستان عراق بازیگر اصلی این تضعیف قدرت‌هاست.

علیرضابیگی همچنین گفت: ایالات‌متحده آمریکا به‌گونه‌ای توانست این همه‌پرسی را در کردستان عراق برگزار کند و مشابه همین قضیه برای عربستان پیش خواهد آمد، با ورود عربستان به جنگ یمن و فرسایشی شدن این جنگ، این کشور امروز با مشکلات جدی مواجه شده است.

نماینده تبریز در مجلس همچنین گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواهند انرژی دولت‌های منطقه صرف هضم کردن این مشکلات شود، اقلیم کردستان عراق از ابتدا همکاری نزدیکی با داعش داشت اما این گروهک تروریستی نشان داد حتی به آنان هم نمی‌خواهد رحم کند و تا نزدیکی ۴۰ کیلومتری اربیل پیش رفت.

علیرضابیگی تصریح کرد: امروز اگرچه در ظاهر برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق مورد تأیید آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیست ولیکن این همه‌پرسی کاملاً در جهت منافع آمریکایی‌ها صورت گرفته است، مگر می‌شود آمریکا و اسرائیل منافع جدا از یکدیگر داشته باشند؟! 

وی اضافه کرد: محصور شدن کردستان عراق بین کشورهایی که به‌هیچ‌عنوان برگزاری رفراندوم در این منطقه با منافع آنان سازگاری ندارد، موجب می‌شود اقلیم کردستان عراق شرایط سختی داشته باشد، این همه‌پرسی درواقع شروع چالشی بزرگ بین کشورهای منطقه خواهد بود و بیشترین نفع این همه‌پرسی را درواقع ایالات‌متحده آمریکا می‌برد.

علیرضابیگی در پایان خاطرنشان کرد: تجزیه سرزمین‌ها در منطقه خاورمیانه و تضعیف قدرت دولت‌های منطقه سیاستی است که آمریکا از زمان ریاست‌جمهوری بوش آن را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید