» مطالب گذشته » «ترامپ» سخنگوی خشم و سرخوردگی سیاست‌های آمریکا و دوستان منطقه‌ای خود است
مطالب گذشته

«ترامپ» سخنگوی خشم و سرخوردگی سیاست‌های آمریکا و دوستان منطقه‌ای خود است

۲۳ مهر ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بسیج اساتید دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات ترامپ اعلام کرد: آمریکا سالهاست تمامی تلاش خود را برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کرده‌ است به همین دلیل بایستی گفت «ترامپ» سخنگوی خشم و سرخوردگی از جانب سیاست‌های آمریکا و تمام دوستان و همکاران منطقه‌ای خود است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و این حجم از خشم از حکومت و مردم ایران، را باید خشم «حکومت» آمریکا دانست و نه رئیس جمهور آمریکا؛ این روندی‌ست که آمریکا همواره علیه ایران داشته است؛ چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آن که تا به امروز تمام تلاش خود را در تمامی ادوار تاریخ در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و این روند ادامه نیز خواهد داشت. لذا صحبت‌های اخیر ترامپ برای حافظه ایرانیان چیز جدیدی نیست بلکه تنها تفاوت آن در نوع گفتار اوست وگرنه راهبرد آمریکا در زمان تمامی دولت‌های آن علیه ایران یکی بوده است.

در ادامه تاکید شده است: حال چرا آمریکا تا این حد خشمگین است؟ ایالات متحده آمریکا سالهاست تمامی تلاش خود را برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کرده‌است؛ می‌خواستند حکومت پهلوی را نگه دارند، نشد، صدام را هشت سال کمک کردند، تا ایران را ویران کنند، نشد، منافقین را حمایت کردند، نشد، تمامی تلاش خود را در این ۳۹ سال کردند که جلوی هرگونه پیشرفت را در ایران بگیرند، اما نشد و گروه تکفیری- تروریستی داعش را برای برهم زدن نظم جنوب‌غرب آسیا خلق کردند و فراوان هزینه کردند اما نتیجه‌ای جز شکست برای آنها و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌شان نداشت. در مقابل می‌بینند که ایران روز‌به‌روز قوی تر و به‌عنوان یک ناجی قدرتمند در منطقه شناخته می‌شود . لذا بایستی گفت ترامپ سخنگوی این خشم و سرخوردگی از جانب خود و تمام دوستان و همکاران منطقه‌ای خود است.

بسیج اساتید دانشگاه تهران در این بیانیه تصریح کرد: اظهارات ترامپ به مانند واکنش هیجانی کودکی‌ست که از سر خشم و ناراحتی با بکاربردن واژه جعلی برای «خلیج فارس» تنها می‌خواهد مردم ایران را عصبانی کند چرا که می داند ایرانیان بر تمامی خاک خود تعصب دارند وگرنه در تمامی نقشه‌ها، دانشگاه‌ها و اسناد خود آنها، خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده است.

در قسمت دیگری از این بیانیه تصریح شد: حکومت آمریکا بارها و بارها نشان داده است که اولین مشکلش با خود مردم ایران است و این امر حتی در سیاست‌های یک سال اخیر ترامپ هم به خوبی روشن است؛ برای او مهاجر و غیرمهاجر هم فرقی ندارد و خشم او تمام مردم ایران را شامل می‌شود. همین امر لزوم وحدت را در بین مردم ایران بیشتر می‌کند و اینکه بایستی نگاه تمام مردم و مسئولین به فرمان مقام معظم رهبری باشد و به این باور برسیم که هیچ‌گاه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و راه برون رفت از مشکلات کشور تنها و تنها پیروی از ولایت فقیه و توامندسازی اقتصادی درون‌زا و برون نگر با عزمی جدی و مصمم‌تر از قبل برای کشور است که در این راه همت تمامی اقشار بالأخص نخبگان علمی و سیاسی لازم و ضروری است.

در پایان تاکید شد: بسیج اساتید از این رو انتظار دارد مسئولین دیپلماسی کشور، از تمام ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع ، عزت و سربلندی کشور استفاده کرده و موضع‌گیری قاطعانه و قدرتمندانه علیه ایالات متحده آمریکا نزد مجامع بین المللی اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید