» مطالب گذشته » عبور ۴۳۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزها/ وجود سه لایه کنترلی قبل از نقطه صفر مرزی برای بررسی مدارک زائران
مطالب گذشته

عبور ۴۳۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزها/ وجود سه لایه کنترلی قبل از نقطه صفر مرزی برای بررسی مدارک زائران

۹ آبان ۹۶ 0۰4

[ad_1]

سردار محمد بابایی جانشین ستاد اربعین ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین تسهیلات اداره گذرنامه برای زائران اربعین حسینی،‌ اظهار داشت:‌ ساعت کار مراکز پلیس + ۱۰ و دفاتر اصلی اداره گذرنامه افزایش یافته و این مراکز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰ پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

جانشین ستاد اربعین ناجا تصریح کرد: تدبیری اندیشیده شده که حداقل ۲ روز و حداکثر ۳ روز گذرنامه در قبال مدارک کامل و بدون نقص صادر و توسط پست تحویل افراد شود؛ البته در موارد خاص، گذرنامه‌ در مرکز ستارخان به صورت یکروزه صادر می‌شود.

سردار بابایی در خصوص صدور گذرنامه برای اتباع غیرایرانی به خصوص اتباع افغانستان، گفت: صدور گذرنامه برای این افراد به عهده پلیس اطلاعات و امنیت ناجاست و برای این افراد دفترچه اقامت صادر می‌شود که از نظر دولت عراق معتبر بوده و به واسطه آن ویزا صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این امر مورد استقبال شدید اتباع افغانستان قرار گرفته؛ همچنین از تردد غیر مجاز اتباع افغانستان جلوگیری کرده است.

جانشین ستاد اربعین ناجا، وضعیت تردد زائران در مرزها را روان و رو به افزایش ارزیابی کرد و گفت: از اول ماه صفر تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار نفر زائر از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی از مرزهای کشور عبور و وارد عراق شده‌‌اند.

وی تصریح کرد: سهم مرز مهران ۴۰ درصد، شلمچه ۳۲ درصد و بقیه مرزها ۲۸ درصد است.

سردار بابایی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص وضعیت مرز خسروی اعلام کرد: این مرز همچنان بسته است؛ البته عدم بازگشایی این مرز نیز مشکلی برای تردد ایجاد نکرده و تردد از سایر مرزها به صورت روان در حال انجام است. 

وی افزود: اتباع غیرایرانی باید به مرز شلمچه مراجعه کنند و از مراجعه به سایر مرزها بپرهیزند. 

این مقام ارشد ستاد اربعین ناجا به وجود سه لایه کنترلی قبل از رسیدن به مرزها اشاره و اعلام کرد: هر فردی که گذرنامه و ویزا نداشته باشد، یا مدارکش معتبر نبوده و نقص داشته باشد، دیگر امکان رسیدن به نقطه صفر مرزی را ندارد.

سردار بابایی یکی از دلایل وجود تردد روان در مرزها را وجود همین سه لایه کنترلی دانست و افزود: به طور مثال در مهران از پل زائر مدارک کنترل می‌شود و اگر افراد دچار نقص مدرک باشند، برگشت داده می‌شوند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص خروج افراد در سال‌های گذشته بدون داشتن گذرنامه و ویزا اعلام کرد: تجربه سال‌های گذشته باعث شده که ما این سه لایه کنترلی را ایجاد کنیم؛ در سال‌های گذشته در مقاطعی ازدحام جمعیت در نقطه صفر مرزی و انباشته شدن آنها باعث ایجاد مشکل در تردد زائران می‌شد و با توجه به ازدحام ایجاد شده، افراد عبور می‌کردند، اما امسال دیگر ازدحام و انباشت جمعیتی در نقطه صفر مرزی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید