» مطالب گذشته » طرح سؤال از وزیر صنعت با موضوع رانت در شرکت سیمان ارومیه به صحن علنی مجلس می‌رود
مطالب گذشته

طرح سؤال از وزیر صنعت با موضوع رانت در شرکت سیمان ارومیه به صحن علنی مجلس می‌رود

۱۱ آبان ۹۶ 0۰3

[ad_1]

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در مورد سؤال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: موضوع سؤالی که از وزیر صنعت، معدن و تجارت شد، وجود رانت در شرکت سیمان تجارت ارومیه است، به طوری که این شرکت در صادرات خود از رانت استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: در صادرات این شرکت انحصاری عمل شده و این عمل قابل قبول نیست، چرا باید در شرکتی که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است رانت رخ دهد، رانت در هر کجا که باشد باید با آن برخورد کرد و وظیفه نمایندگان مجلس دیده‌بانی سازمان‌های اجرایی کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون تقاضای اقتصاد، وقتی عرضه محصولی کم و تولید آن افزایش یابد، باید قیمت آن کاهش پیدا کند، بنابر گفته مسؤولان شرکت سیمان، صادرات این محصول کاهش یافته و در عین حال تولید آن را افزایش داده‌اند، اما برخلاف قانون تقاضا ما شاهد افزایش قیمت سیمان هستیم.

قاضی‌پور تأکید کرد: وجود رانت و علت افزایش قیمت سیمان جای سؤال دارد و بنا بر وظیفه خود طرح سؤال کردیم و در این باره صحبت‌های وزیر قانع‌کننده نبود، به همین دلیل قرار شد تا سؤال از وزیر مربوطه به صحن علنی برود و به دنبال پاسخ این سؤالات هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این نامه عملکرد شرکت سیمان بوکان هم مد نظر بوده است یا خیر؟خاطرنشان کرد: این شرکت دارای مالکیت خصوصی است و این سؤال ما از وزیر شامل عملکرد این شرکت نمی‌شود، چراکه آنها با مالکیت خصوصی خود کارشان را انجام ‌می‌دهند و ما هم مشکلی در عملکرد آن ندیدیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته پاسخ سؤالات داده شود تا دیگر شاهد وجود رانت نباشیم و با شفا‌ف‌ شدن قضایا از ظرفیت تولید این شرکت در جهت افزایش صادرات استفاده شود.

انتهای پیام/ذ

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید