» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » سخنان نقل شده توسط مرحوم شاه حسینی کذب محض است
سینما و تئاتر

سخنان نقل شده توسط مرحوم شاه حسینی کذب محض است

۴ دی ۹۶ 0۰14

[ad_1]

مهدی طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس در مورد سخنانی که از حسین شاه حسینی عضو شواری مرکزی جبهه ملی در مورد آیت‌الله طالقانی نقل شده است را کذب محض خواند.

وی افزود: خدا مرحوم شاه حسینی رو که احتمالا دچار نسیان شده بود، رحمت کند اولا فردای شبی که قائله دستگیری برادرم مجتبی خوابید ما یعنی آیت‌الله طالقانی، من و برادرانم مجتبی، حسین و حاج چهپور و دو نفر از محافظین آقا به اضافه مرحوم ناصر بختیار مستقیم به شمال و باغ وی رفتیم.

طالقانی گفت: فقط به برادرهای دیگر مثل محمدرضا و ابوالحسن تلفن می‌زدیم و حتی جایمان را هم به اینها نمی‌گفتیم، اینکه یک چنین سناریویی مرحوم شاه حسینی نقل کرده از اول تا آخرش کذب بوده است.

وی ادامه داد: چهار ماه بعد در ماه مبارک رمضان چون مرحوم طالقانی به دلیل دیابت و بیماری نمی‌توانست روزه بگیرد از تهران خارج شدیم. سازمان تربیت بدنی ساختمانی در جاده چالوس داشت که چند روزی را در آن جا سپری کردیم و این هیچ ربطی به ماجرای مسافرت آیت‌الله طالقانی ندارد.

بنابراین گزارش، حسین شاه حسینی، نخستین رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک پس از انقلاب و عضو شورای مرکزی جبهه ملی و از چهره‌های ملی-مذهبی ایران دیشب در سن ۹۰ سالگی درگذشت. پس از درگذشت او خاطره‌ای از وی در فضای مجازی منتشر شد که ویژه‌نامه نوروزی روزنامه شرق در سال ۹۰ منتشر کرد. در این ویژنامه ادعا شده بود که بعد از قهر آیت‌الله طالقانی پس از دستگیری فرزندانش نزد شاه حسینی رفت که مهدی طالقانی این ادعا را رد کرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید