» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » همایش «ولایت فقیه در منظومه فکری استاد مُنذِر» برگزار می‌شود
سینما و تئاتر

همایش «ولایت فقیه در منظومه فکری استاد مُنذِر» برگزار می‌شود

۱۴ اسفند ۹۶ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، همایش، «ولایت فقیه در منظومه فکری استاد مُنذِر» با سخنرانی آیت الله شیخ عباس کعبی، آیت الله ممدوحی، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی میرلوحی و حاج ابوالقاسم شفیعی، روز سه شنبه ۱۵ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن اجتماعات مسجد امام صادق (ع‌) میدان فلسطین تهران برگزار و به بررسی منظومۀ فکری و اندیشه های بلند استاد ابوالحسنی (منذر) در زمینۀ ولایت فقیه، پرداخته می شود. 

نگاهی تازه به جریان «ولایت فقیه» در تاریخ معاصر ایران و کنکاش در ابعاد کلامی آن با واکاوی نقش مرجعیت و روحانیت شیعه در تحولات معاصر، از محورهای این همایش مهم است.

از دیگر برنامه‌های این نشست، رونمایی از دو کتاب جدید استاد ابوالحسنی با عنوان : «آیت الله میرزا حسن آقا محتهد تبریزی (ره)» و کارنامه و زمانۀ محمد مسعود؛ مدیر هفته نامۀ مرد امروز» است که هر دو اثر به اسرار و ناگفته‌هایی از تاریخ معاصر ایران می‌پردازد.

همچنین، در این برنامه، کتاب‌های «ذوق لطیف ایرانی» و «دریای دُرآکند» به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد. کتاب ذوق لطیف ایرانی از آثار ماندگار استاد ابوالحسنی و کتاب دریای دُرآکند، یادنامۀ ایشان است که به زندگی، آثار و افکار وی می‌پردازد.

گفتنی است، این بزرگداشت به همت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی به مناسبت ایام سالگرد رحلت آن مورخ خبیر برگزار می‌گردد.

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ‌دکتر علی ابوالحسنی (منذر) از «دانایانِ رازِ تاریخ اسلام، ایران و استعمار» و از «طلایه‌داران ستیز با تحریفات تاریخی» بود که در قالب تحقیقات ۳۵ سالۀ خویش، آثار بسیار ارزنده‌ای را منتشر ساخت و «مکتب بازنگری و بازنگاری تاریخ معاصر ایران» را بنیان نهاد. در رحلت آن فقید فرزانه، هفت تن از مراجع تقلید شیعه، پیام اندوه دادند.

از آن مرحوم،۵۰ کتاب گرانسنگ و بیش از ۳۰۰ مقالۀ علمی بر جای مانده است که از جمله آنها، می‌توان به دورۀ هفت جلدی «مشروطیت و شیخ فضل‌الله نوری» و نیز کتابهای «شیخ ابراهیم زنجانی»، «سلطنت علم و دولت فقر»، «جهاد دفاعی و جنگ صلیبی ایران و روس تزاری»، «تحلیلی سیاسی ـ اجتماعی از فلسفه و ضرورت ولایت فقیه و دموکراسی ارشادشده»، «سیاهپوشی در سوگ ائمه نور (ع)» و «آینه دار طلعت یار» اشاره کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید