» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » رهنمون وزیر اسبق خارجه انگلستان به شاه در انقلاب ۵۷
سینما و تئاتر

رهنمون وزیر اسبق خارجه انگلستان به شاه در انقلاب ۵۷

۱۲ تیر ۹۷ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، در کتاب «خدمتگزار تخت طاووس»، ترجمه:ح. ا.مهران، انتشارات اطلاعات، چاپ اول: ۱۳۶۴، صص۳۰۱ـ۳۰۲. آمده است.

«امروز لرد «جرج براون» (وزیر خارجه اسبق انگلیس) که اخیراً‌ ضمن دیدار از تهران ملاقاتی هم با شاه داشته،‌ به اتفاق همسرش به ناهار میهمانم بودند. جرج براون می‌گفت: در ملاقات با شاه،‌ چون او را خیلی افسرده و پکر دیده،‌ هر کاری از دستش بر می‌آمده برای تقویت روحیه‌اش انجام داده است. و از جمله به او گفته که: باید هدف خود را به طور صریح مشخص کند و بداند که خواهان حرکت در چه مسیری است. اگر تصمیم دارد همچنان بر رأس قدرت باقی بماند،‌ پس لاجرم نبایستی نسبت به روش‌هایی که می‌تواند او را همچنان در قدرت نگهدارد نازک طبعی نشان دهد،‌ و از بکارگیری نیروی نظامی در سطحی وسیع،‌ یا استفاده از افرادی مثل هویدا و نصیری به عنوان «سپر بلا» غافل بماند.

به ادعای جرج براون:‌ چون شاه از شنیدن حرف‌های او یکه خورد و تمایلی به موافقت با اجرای برنامه پیشنهادی‌اش نشان نداد،‌ وی دوباره خطاب به شاه گفت: «اگر قصد اجرای چنین برنامه‌هایی را ندارید،‌ پس چرا این همه تانک و توپ و سرباز به خیابان‌ها آورده‌اید؟»۱

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید