» اجتماعی » راه‌اندازی «موکب رنگی‌پنگی» در کتابفروشی‌ها
اجتماعی

راه‌اندازی «موکب رنگی‌پنگی» در کتابفروشی‌ها

۸ مهر ۹۸ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک موکب کوچک پر از مداد‌ رنگی، پارچه‌ها و کاغذهای رنگی؛ پر از عروسک‌های دست‌ساز و کاموا و یونولیت. یک موکب پر از بازی و شوق‌ و‌ ذوق و سر و صدای بچه‌ها. زنان‌ و‌ دختران هنرمندی که چندسالی است بدون هیچ پشتیبان و در یک حرکت خودجوش‌ و‌ مردمی خودشان را می‌رسانند به زیارت اربعین تا زائران کوچک این اجتماع باشکوه را دریابند. کودکان‌ و‌ خردسالانی که در میان این ‌همه سروصدا و ازدحام جمعیت فراموش شده‌اند و کمتر کسی به آن‌ها فکر می‌کند.

«موکب رنگی‌پنگی» شامل خرده‌روایت‌هایی است از این هنرمندان خلاق که در ادامه‌ کتاب‌های «پادشاهان پیاده» و «موکب آمستردام» روایت شده است. در بخشی از این کتاب، همچنین مطالبی با عنوان موکب «اهل قلم» و «پادشاهان پیاده» نیز آمده است. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«می‌گویم کلاً توی زندگی عشق خیلی شیرین است. وقتی آدم می‌خواهد ازدواج کند تا فرد جدیدی توی زندگی‌اش می‌آید زندگی‌اش شیرین می‌شود. من از وقتی امام حسین علیه‌السلام را پیدا کردم زندگیم شیرین شد. شاید همان روز عاشورایی بود که یک مجلس مقتل‌خوانی رفتم. سِنی نداشم. توی آن مجلس خیلی خیلی دلم شکست. خیلی گریه کردم. شاید چند ساعت آن مقتل‌خوانی طول کشید و من هم داشتم گوش می‌کردم. بعد حس کردم که نظرم در مورد عالم عوض شد؛ یعنی حس کردم به‌جز امام‌ حسین‌علیه‌السلام واقعاً هیچ چیزی برایم ارزش ندارد.»

موکب رنگی‌پنگی را انتشارات عهدمانا در ۱۴۴ صفحه رقعی و با قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه کرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید