» اجتماعی » سردیس شهید علیرضا افشار رونمایی شد
اجتماعی

سردیس شهید علیرضا افشار رونمایی شد

۹ مهر ۹۸ 0۰14

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیین رونمایی از سردیس شهید علیرضا افشار خبرنگار پیشین رسانه ملی با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اصغر جعفری رییس باغ موزه دفاع مقدس و جمعی از مسئولین و اصحاب جراید در بوستان پایداری برگزار شد. 

در این مراسم سعید اوحدی با اشاره به اینکه شهدای جنگ و انقلاب اسلامی در طول حماسه حضرت سید الشهدا (ع) بوده‌اند گفت: قیام عظیم امام حسین (ع)، تا ابد نقطه عطفی در تاریخ اسلام برای عالم خلقت بود و اگر قیام این امام بزرگوار نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

“شهید افشار سیمایی نورانی و معصوم داشت و همه شهدا در دل‌های ما خانه دارند نه در کوچه‌های ما؛ اگر امروز می‌توانیم برای مراسم اربعین تا آن سوی مرزها برویم به برکت خون شهدا است.”

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان مطلب فوق، گفت: عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا به دست آمده است و ملت ایران در سخت‌ترین شرایط جنگیدند، گاهی رزمندگان ما با پای برهنه و بدون پوتین در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و اگر امروز ایران توانست پهباد آمریکایی را با اقتدار سرنگون کند و جزو ۵ قدرت برتر در ساخت پهباد باشد به یمن خون شهدا است.

وی اخاطرنشان کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز کربلا و نجفی هم وجود نداشت و همایش بزرگ و باشکوهی چون پیاده‌روی اربعین هم برگزار نمی‌شد. رونمایی از سردیس شهید افشار آینه‌ای برای همه ما است تا پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا باشیم.

در این مراسم سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات و علی اصغر جعفری رییس باغ موزه دفاع مقدس نیز  به بیان اوصاف شهید علیرضا افشار پرداختند.

رونمایی از سردیس شهید افشار با حضور غلام عباس افشار پدر شهید و تجلیل از مقام این پدر، پایان‌بخش این آیین بود. 

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید